ادعای حقوق بشر غرب ملعبه‌ای برای نابودی بشریت/ با اعدام شیخ نمر بیداری اسلامی جان تازه می‌گیرد

امام جمعه چناران با بیان این که با اعدام شیخ نمر بیداری اسلامی جان تازه می گیرد، گفت: عربستان بداند که اگر این اعدام صورت بگیرد، خون این عالم برجسته سبب جاری شدن حرکت های انقلابی در منطقه خواهد شد و اعتراض مردمی فراگیر را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام مظفر تاجی، امام جمعه چناران و عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به حکم اعدام شیخ نمر از سوی حکومت عربستان، گفت: از زمانی که آل سعود تصمیم به سرکوب انقلاب مردمی و به حق عربستان گرفت، اقدام به سرکوب این انقلاب ها به ویژه در مناطق شیعه نشین و علمایی همچون شیخ نمر کرد.

وی اعدام شیخ نمر را یک خودزنی برای حکومت عربستان دانست و اظهار کرد: دولت آل سعود با اعدام شیخ نمر تیر خلاصی را به حکومت خودش می زند و سبب تزلزل حکومت می شود.

حجت الاسلام تاجی با بیان این که با اعدام شیخ نمر بیداری اسلامی جان تازه می گیرد، تصریح کرد: عربستان بداند که اگر این اعدام صورت بگیرد، خون این عالم برجسته سبب جاری شدن حرکت های انقلابی در منطقه خواهد شد و اعتراض مردمی فراگیر را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه چناران با اشاره به این که عربستان با صرف هزینه زیاد در سالهای بسیار سعی در معرفی خود به عنوان کدخدای منطقه و کشورهای اسلامی دارد، بیان داشت: در این راستا آل سعود شیطنت های بسیاری از جمله ترویج تفکر وهابیت در پاکستان و دیگر کشور ها و حتی در بین سنی های ایران داشته است.

عربستان اعتباری در منطقه و بین کشورهای اسلامی ندارد

وی با بیان این که جامعه نسبت به شیطنت های عربستان آگاهی دارند، خاطرنشان کرد: جریان داعش، تکفیری و القاعده در راستای سیاست های غلطی است که سال ها عربستان انجام داده است که با داعش و تفکر آن ها نقش اصلی عربستان در به وجود آوردن و حمایت از آن ها بر همه مشخص شده است.

حجت الاسلام تاجی با اشاره به فقدان اعتبار عربستان در منطقه گفت: عربستان از مقاومت، عراق، سوریه و بحرین شکست خورده است و نیز شاهد شکست در یمن هستیم بنابراین در پی جبران این بی اعتباری خود هستند و از طرفی به دنبال سیاست ها و اهداف خود به شیعیان فشار می آورد تا بتواند از آن ها امتیاز بگیرد و به اقداماتی مانند اعدام شیخ نمر متوسل شده اند.

امام جمعه چناران افزود: گر چه حکومت های مرتجع کشورهای اسلامی به خاطر منافع خود از آل سعود حمایت می کنند امام مردم متوجه این شیطنت های آل سعود هستند.

وی با اشاره به فرافکنی عربستان نسبت به حادثه منا، اظهار کرد: شاید ارتباط چندانی بین اعدام شیخ نمر و حادثه منا نباشد اما با توجه به این که دولت سعودی هنوز پاسخ درستی در خصوص فاجعه منا نداده است، به نظر می رسد با مطرح کردن اعدام این عالم برجسته به فرافکنی دست زده است.

ادعای حقوق بشر غرب ملعبه ای برای نابودی بشریت است

حجت الاسلام تاجی ادعای حقوق بشر غرب را ملعبه ای برای نابودی بشریت دانست و تصریح کرد: تاریخ نشان داده است که مدعیان حقوق بشر ان را دست آویزی قرار داده اند و ملعبه ای برای نابودی بشر بوده است.

امام جمعه چناران با بیان این که غرب هر کجا منافعش به خطر بیفتد، حقوق بشر را مطرح می کند، گفت: در فلسطین بیشترین جنایات را اسرائیل به مردم مظلوم دارد و نیز بیش از ۸ ماه است که مردم یمن در زیر آتش جنگنده های نظامی عربستان است، حال کدام حقوق بشر از حقوق آن ها دفاع کرده است؟

وی با اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر نسبت به اعدام عالم انقلابی که تنها در پی حق و حقوق است، گفت: اگر این موضوع برای سران فتنه در کشور اتفاق می افتاد با تبلیغات رسانه ای گسترده بر علیه ایران اقدام می کردند اما اکنون این مدعیان دروغین سکوت کرده اند.

وظیفه دولت، علما و نخبگان در برابر  اعدام شیخ نمر

حجت الاسلام تاجی در ادامه به وظیفه دولت و دستگاه دیپلماسی در خصوص اعدام شیخ نمر اشاره و بیان داشت: حداقل انتظاراتی که مردم از دولت دارند این است که از همه ظرفیت ها استفاده کرده و مانع اعدام این روحانی انقلابی شوند.

امام جمعه چناران خاطرنشان کرد: با توجه به این که ریاست جنبش عدم تعهد با جمهوری اسلامی ایران است، دولت می تواند از این ظرفیت استفاده کند و به آل سعود فشار آورده و مانع اعدام وی شوند.

وی در ادامه به نقش علما و نخبگان در جلوگیری از اعدام شیخ نمر اشاره و اظهار کرد: علمای همه بلادها باید از ظرفیت های مردمی استفاده کرده و با اعتراض و بیانیه در این خصوص اقدام کنند.

حجت الاسلام تاجی افزود: اعدام این عالم برجسته شیعه زنگ خطری برای دیگر علما خواهد بود و فتح بابی برای حکومت های جبار خواهد شد که به سرکوب عالمان انقلابی که از حقوق دیگران دفاع می کنند، بپردازند بنابراین باید با استفاده از ظرفیت های مختلف در برابر این تصمیم عربستان به اعتراض به پا خیزیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 10