پیشبرد اهداف انقلاب زیر سایه شهادت محقق می‌شود

آیت الله علم الهدی
آیت الله علم الهدی در دیدار خانواده شهیدان احمدی روشن، تهرانی مقدّم و سردار همدانی، گفت: خون شهیدان، سرمایه ای برای نظام است و پیشبرد اهداف انقلاب زیر سایه شهادت آنها محقّق می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در دیدار خانواده شهید احمدی روشن، شهید تهرانی مقدّم و سردارشهید همدانی که شب گذشته در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: خون شهیدان، سرمایه ای برای نظام است و پیشبرد اهداف انقلاب زیر سایه شهادت آنها محقّق می شود.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر نقش خانواده شهدا در زنده نگه داشتن یاد آنها اظهار داشت: خداوند متعال به شما توفیق داده و قربانی های شما را پذیرفته است و البته استقامت و ایستادگی شماست که یاد آن عزیزان را در دل این ملت زنده نگاه می دارد. حضور شما در راهپیمایی بزرگ سیزده آبان به سنگینی و جلال آن می افزاید و ان شاء الله حضرت رضا (ع) زحمات شما را از شما قبول کند.

شهید همدانی غیرتمند و متدیّن بود

امام جمعه مشهد خطاب به همسر و فرزند سردار شهید همدانی، وی را «غیرتمند متدیّن» خواند و گفت: قبل از شهادت سردار همدانی، مکررّاً ایشان را زیارت کرده بودیم. من در افتتاحیه هیچ هتلی در مشهد حاضر نمی شوم اما در مراسم افتتاح هتل محمّد رسول الله (ص) که وی آن را پایه گذاری کرده بود، شرکت کردم؛ زیرا مطمئن بودم در هتلی که به همت سردار همدانی تأسیس شود، موازین اخلاقی و فرهنگ اسلامی کاملا حفظ خواهد شد.

وی افزود: سردار همدانی شخصیّت کم نظیری بود. روحیه حماسه و ایثار در او ریشه داشت و ذاتاً یک غیرتمند متدیّن بود. از سوابق فداکاری ها و رشادت های ایشان در جبهه های جنگ تحمیلی کم نشنیده بودیم که افتخارات و دلاوری های مجاهدت های برون مرزی ایشان هم به آن اضافه شد.

همچنین در این دیدار گرم و صمیمانه، برادر شهید تهرانی مقدّم ضمن ادای احترام به امام جمعه محترم مشهد گفت: ما بسیار خوشحال شدیم که شما، ما را به حضور پذیرفتید و توفیق زیارت شما حاصل شد. در این لحظه آیت الله علم الهدی ادامه داد: ارادت بنده به شهید احمدی روشن، شهید تهرانی مقدم و سردار شهید همدانی بسیار زیاد است و اگر شما اجازه می دادید، من برای عرض ادب، خدمت شما می رسیدم.

دستاوردهای شهید تهرانی مقدم به دست همه ملت های مظلوم رسیده است

در ادامه برادر شهید حسن تهرانی مقدّم به ذکر ویژگی های شخصیتی شهید پرداخت و گفت: شهید حسن تهرانی مقدم بر نماز اول وقت مداومت داشت، اهل تهجّد و شب زنده داری بود، به نمازجمعه بسیار اهمیت می داد، حافظ زیارت عاشورا بود و بر قرائت آن مداومت داشت و در کارهای خیر و دستگیری از مستضعفین و فقرا شرکت می کرد.

وی ادامه داد: شهید تهرانی حدود پنجاه اختراع در زمینه های تسلیحاتی و پدافندی داشت که طرح های موشکی اش، یکی از این پنجاه ایده مبتکرانه است. بحمدالله در سفری که اخیراً به یمن داشتیم، کاربرد دستاورهای موشکی سردار تهرانی به وسیله مجاهدین و برادران انصار الله را عیناً مشاهده کردیم و حقیقتا دریافتیم که اگر امنیتی در منطقه هست و مقاومت، مقاوم و پابرجاست، به برکت خون شهید تهرانی و سایر شهداست.

تهرانی مقدم گفت: موشک هایی که از سوی شهید تهرانی طراحی و تولید شد، امروز بر روی لانچر قرار دارد و بر حیفا، تل آویو و ریاض هدفگیری شده است. ضامن شلیک آنها نیز اجازه مقام معظم رهبری است که اگر ایشان به گوشه چشمی اشاره کنند، در کمتر از چند دقیقه، هیچ اثری از یاوه گویان باقی نخواهد ماند.

شهیدان مسیر انقلاب را هدایت می کنند

آیت الله علم الهدی ضمن تأیید گفته های سردار محمّد تهرانی مقدم، خاطرنشان کرد: حیات شهدا پس از شهادت، در قالب یک نقش آفرینی زنده است. خداوند عالم غیب را برای عده ای از خواص درگاهش در معرض ظهور می گذارد تا حجّت را بر آنها تمام کند؛ کما اینکه جناب زهیر بن غین در حادثه عاشورا جایگاه خود را پس از شهادت دید.

وی تصریح کرد: در برابر فرمان حضرت آقا ما تسلیم هستیم اما در عمل، خود شهیدان قضیه را طوری مدیریت می کنند که نظام در همه زمینه ها به سعادت برسد. بله؛ این شهیدان هستند که مسیر انقلاب را هدایت می کنند.

نباید طوری بشود که به خاطر منفعت طلبی عده ای، جامعه عقب بماند

امام جمعه مشهد با اشاره به تحوّلات سیاسی اخیر و نگرانی های خانواده شهدا گفت: ان شاء الله این انقلاب در هیچ بُعدی از ابعاد دچار عقب گرد نشود؛ چرا که تحقّق این امر همان خواست آمریکاست. تا به حال به برکت خون شهدا، رهبری حضرت آقا و بصیرت مردم پیش آمده ایم اما نباید طوری بشود که به خاطر منفعت طلبی عده ای، جامعه عقب بماند.

وی تاکید کرد: عده ای پس از به قدرت رسیدن می خواهند به هر وسیله ممکن، کشور را اداره کنند اما این نگاه، ضرورتا ایجاب می کند که در بعضی مواقع از منافع و حقوق خود عقب نشینی کنیم. اگر این اتفاق بیفتد و ما لحظه ای متوقّف شویم، تمام ملت هایی که به امید مقاومت جمهوری اسلامی پشت سر ما حرکت می کردند، از حرکت باز خواهند ایستاد.

منتهای نگاه شهدا، زمینه سازی برای ظهور بود

در انتهای این مراسم، فرزند سردار شهید همدانی به نقل از پدر خود گفت: سردار همیشه به ما می گفتند شما مثل ماهی هایی که در آب هستید، حیات بخش بودن آن را درک نمی کنید. کافی است از مرزهای جمهوری اسلامی عبور کنید تا به عظمت کار امام پی ببرید. در منطقه ما، هر ملتی که خود را به آرمان های امام نزدیک تر کرده است، از امنیت، رشد و سعادت بیشتری بهره می برد.

آیت الله علم الهدی در تأیید گفته های فرزند شهید همدانی اظهارداشت: شهدا و امام خود را محدود به مدیریت یک مرز بسته و یک کشور نمی دیدند، بلکه منتهای نگاهشان زمینه سازی برای ظهور بود. ان شاء الله که خداوند ما را از رهروان راه شهدا و از ولایتمداران حقیقی قرار بدهد.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 9 = 10