بگومگوها سبب ایجاد تفرقه و سوء استفاده دشمنان می شود/ مشکلات نباید رسانه ای شود

درس خارج اصول آیت الله سبحانی در مسجد اعظم قم
حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر این که در کشور نیازمند وحدت کلمه هستیم، گفت: گله گذاری ها و اشکال ها باید در درون حل شود و رسانه ای شدن آن ها سبب ضرر به اسلام و انقلاب می شود.

خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» گفت: در این آیه نکته ای وجود دارد که مفسران ذکر نکرده اند و اگر هم ذکر کرده باشند بنده مشاهده نکردم.

وی افزود: چرا قرآن مجید نمی فرماید که انسان ها باید به قرآن، سنت و اسلام چنگ بزنند بلکه می گوید واعتصموا بحبل الله در این جا باید بررسی کرد که چرا کلمه حبل استخدام شده است؛ این مسأله به یقین نکته دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تمام آیات قرآن دارای نکته است، اظهار داشت: انسانی که در چاه بیفتد اگر بخواهیم او را نجات بدهیم باید طناب و ریسمانی را بفرستیم و به او بگوییم چنگ به طناب بزند و خود را بالا بکشد.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید اگر انسان ها متفرق شوند همانند کسی هستند که در اعماق چاه قرار دارند اما اگر وحدت پیدا کردند همانند افرادی هستند که به حبل و طناب چنگ زده و خود را نجات می دهند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که در کشور نیازمند  وحدت کلمه هستیم، ابراز داشت: اگر مقام و مسؤولی گله گذاری می کند که فلان رسانه همه مسائل را می گوید اما در مقابلش هیچ واکنشی نشان نمی دهند و مقامی دیگر نسبت به سخنان آن مقام جواب می دهد؛ این گله گذاری و جواب در چنین شرایطی اصلا مناسب نیست.

وی عنوان کرد: اگر گله گذاری وجود دارد باید در کنار یکدیگر مذاکره کرد، آیا شایسته آقایان بزرگوار نیست که این گله گذاری ها و جواب ها را خودشان حل کنند و رسانه ای نکنند؛ این گونه مسائل سبب می شود که دشمن خارجی سوء استفاده کند.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: دشمن خوراک می خواهد و خوراکش سم است که این سم را می تواند از این گونه مسائل پیدا کند، گله گذاری ها و اشکال ها باید در درون حل شود و رسانه ای شدن آنها سبب ضرر به اسلام و انقلاب می شود.

وی اضافه کرد: در آستانه انتخابات هر چه فضا آرام تر و ملایم تر باشد برای کشور بهتر خواهد بود، بگومگوها و تفرقه ها وقت جامعه را می گیرد و انسان را در اعماق چاه قرار می دهد، برای رفع مشکلات باید وحدت کلمه داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 9 =