غرب به دنبال تشدید پروژه اسلام هراسی است/ مسلمانان هوشیار باشند

دیدار آیت الله نوری همدانی با علمای هند و موریتانی
حضرت آیت الله نوری همدانی حوادث پاریس را برنامه و بهانه غرب برای تشدید پروژه اسلام هراسی دانست و با تاکید بر لزوم هوشیاری مسلمانان در برابر این توطئه شوم، گفت: اروپایی ها از کنار کشتار مردم یمن و جنایات آل سعود گذر کردند اما حوادث پاریس را در سطح وسیعی منعکس کردند که این نشانه می دهد آنها به دنبال اسلام هراسی هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، پیش از ظهر امروز، در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری کنگره سربداران  شهرستان سبزوار که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به هفتصدمین سالگرد شهدای سربداران خاطرنشان کرد: تاریخ سبزوار تاریخ بسیار اموزنده و مهم است؛ بعد از مشهد بزرگ ترین شهر خراسان سبزوار است و مردمی متعهد و متحرک و ولایت مدار و فرهنگی دارد.

وی یادآور شد: یکی از موضوعات امروز مطالعه تاریخ انقلاب‌هایی است که صورت گرفته ولی انقلاب اخیر بسیار با عظمت تر از سایر انقلاب‌های گذشته است؛ این که انقلاب‌های قبل نتوانست جاوید باشد را باید بررسی کرد و از درس های فراوان آنها درس بگیریم و برای نگهداری انقلاب خود استفاده کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که باید به شناخت انقلاب، اهداف انقلاب، ارکان و آسیب‌های انقلاب توجه داشته باشیم، افزود: افول قیام سربداران را باید بررسی کرد که عده‌ای با استفاده از عقل و اعتقادات خود در برابر ظلم قیام کردند و برای حفظ اعتقادات خود از جان گذشتند ولی بعد از مدت کوتاهی این قیام از بین رفت.

وی  با اشاره به قیام‌های متعددی که در تاریخ ایران صورت گرفته است خاطرنشان کرد: در قیام نهضت تنباکو هم چون رژیم سلطنتی در جای خود بود و مردم به دنبال تغییر حکومت سلطنتی نبودند این انقلاب نتوانست به اهداف خود برسد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به انقلاب مشروطه و فراگیری آن در تمام ایران، گفت: اختلاف میان مردم باعث شد که از وسط آن قیام، رژیم سلطنتی پهلوی سر در آورد و این نهضت نتواند به سرانجام برسد.

وی یادآور شد: مزیت انقلاب اسلامی این است که توانست دشمن را شناسایی کند و در برابر استکبار ایستادگی کند و نتیجه آن این شد که تمام استکبار در مقابل آن حیران شدند و در تمام دنیا تأثیر گذار باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حملات تروریستی داعش در اروپا خاطرنشان کرد: اروپاییان جریان یمن و کشتار آل سعود را خیلی منعکس نکردند ولی حوادث پاریس را سعی کردند که به صورت وسیع منعکس کنند و این نشان می‌دهد که آنها به دنبال اسلام هراسی هستند؛ آنها به گونه ای عمل کردند که برخی از مردم فرانسه قرآن را آتش زدند و می گویند که مسلمانان را باید از اروپا بیرون کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امام پایه های این انقلاب را همانند کوه محکم کرده‌اند، گفت: این انقلاب به امید خدا منجر به ظهور امام زمان(عج) خواهد شد و اسلام را به سراسر جهان انتشار خواهد داد.

وی ادامه داد: بیداری اسلامی از برکت این انقلاب است و دشمن سعی دارد این بیداری را خاموش کند و می‌ترسند که این انقلاب وسعت پیدا کند به همین جهت تمام قوای خود را برای خاموش کردن این شعله فروزان استکبار ستیز متراکم کرده‌اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که وصیت نامه امام حاصل تجارب امام است تا مردم بدانند این انقلاب چگونه به وجود آمده است و چگونه باید آن را حفظ کرد، گفت: امام(ره) یک فقیه، فیلسوف، مجاهد و عارفی است که با مردم کاری کرد که تمام ایران یکپارچه علیه آمریکا شوریدند و سپس در دوران جنگ با این که ۳۵ دولت علیه ما بودند ولی امام توانست با همراهی همه جانبه مردم انقلاب را حفظ کند.

وی با بیان این که بعد از امام خلف صالح ایشان توانست این انقلاب را نگه دارد و اگر کسی غیر از ایشان می‌بود نمی‌توانست این انقلاب را حفظ کند، گفت: اگر این انقلاب با عقیده و ایمان همراه نبود نمی‌توانست دوام بیاورد زیرا ارکان انقلاب سه چیز است اول اسلام، دوم مردم و سوم ولایت فقیه؛ اگر مردم از زبان امام نداهای امیر المؤمنین(ع) در بدر و حنین را نمی شنیدند به دنبال ایشان قیام نمی‌کردند؛ بنابراین باید در نگهداری انقلاب کوشا باشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 3