آیت الله نوری همدانی: احزاب و فعالان سیاسی با حفظ وحدت به اعتلای نظام بیندیشند/ اسلامی سازی علوم انسانی به جهاد علمی نیاز دارد

آیت الله نوری همدانی
 حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار نخبگان، فرهیختگان، مدیران و فعالان سیاسی و فرهنگی استان کردستان، ضمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت و تلاش برای سربلندی نظام اسلامی، اسلامی سازی علوم انسانی را نیازمند جهاد علمی توصیف کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله نوری همدانی امروز در دیدار فرهیختگان، نخبگان، مدیران و فعالان سیاسی و فرهنگی استان کردستان، با تاکید بر لزوم توجه همگان به اصل مهم وحدت، خاطرنشان کرد: آنچه عامل پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی شده، وحدت کلمه است.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که باید روز به روز وحدت را در جامعه تقویت کنیم، گفت: فعالان سیاسی که در چارچوب نظام هستند اختلافات را کنار بگذارند و به اعتلای نظام مقدس اسلامی فکر کنند.
حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: یکی از عرصه ها و زمینه هایی که بستر ساز نفوذ دشمن می شود اختلافات داخلی است؛ بنابراین همه باید با حفظ بصیرت روزنه های نفوذ دشمن را مسدود کنند.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود وحدت مذاهب اسلامی بویژه وحدت شیعه و سنی را مورد اشاره و تاکید قرار داد و گفت: بحمدلله در کشور ما شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند و هیچ مشکلی هم با یکدیگر ندارند.
حضرت آیت الله نوری همدانی راه رستگاری و سعادت را عمل به قرآن و اطاعت از اهل بیت(ع) ذکر و خاطرنشان کرد: محوریت برای همه ما اعم از شیعه و سنی، قرآن و اهل بیت(ع) است؛ خوشبتخانه در این استان نیز وحدت و همدلی بسیار خوبی بین اهل سنت و شیعیان برقرار است و باید قدر این نعمت را دانست.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود مسؤولان کشور را به خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر به مردم توصیه و تاکید کرد: مسؤولان برای رفع مشکل بیکاری، فراهم کردن وسایل ازدواج جوانان و حل مشکلات اقتصادی برنامه ریزی و تلاش کنند.
وی مردم کردستان را مردمانی غیور، شجاع و انقلابی دانست و تقدیم پنج هزار و ۴۰۰ شهید را جلوه ای از عشق و دلدادگی مردم این دیار به انقلاب اسلامی و ارزش های دینی ارزیابی کرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: مردم این منطقه علاقه مند به نظام هستند و از مسؤولان می خواهیم با تقویت سرمایه گذاری زمینه رفع مشکلات مردم را فراهم کنند و بدانند خدمت به مردم عبادت و توفیقی بزرگ است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به خطر جریان های تکفیری اشاره کرد و گفت: جریان های تکفیری، داعش و امثال آن کاملا با مبانی اسلامی بیگانه هستند و ما باید در برابر آنها مجهز باشیم و به لحاظ علمی با اندیشه تکفیری مقابله کنیم.
این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود دین مبین اسلام را طرفدار علم و دانش دانست و تاکید کرد: در زمانی که در غرب خبری از علم و دانش نبود، اسلام مبدأ علوم بوده است، اما غربی ها با ایجاد جنگ های صلیبی علوم اسلامی را سکولار کردند.
وی افزود: تاکیدی که رهبر معظم انقلاب و دلسوزان بر اسلامی سازی علوم انسانی دارند، ناظر به همین نکته است و باید در این زمینه یک جهاد علمی صورت گیرد.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 6