نیروهای ارتش نیجریه به خانه شیخ «زکزاکی» یورش بردند/کشته و زخمی شدن چندین نفر به ضرب گلوله 

منابع محلی بامداد یکشنبه از حمله نظامیان نیجریه‌ای به خانه رهبر شیعیان این کشور و کشته شدن چندین نفر در جریان این حمله خبر داده‌اند.
خبرگزاری فارس: نیروهای ارتش نیجریه به خانه شیخ «زکزاکی» یورش بردند/کشته و زخمی شدن چندین نفر به ضرب گلوله + تصاویر 

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش نیجریه بامداد روز یکشنبه در تلاش برای بازداشت شیخ «ابراهیم الزکزاکی» رهبر شیعیان این کشور به خانه وی در منطقه «گیلسو» شهر «زاریا» یورش بردند.

یک عضو سازمان موسوم به کمیسیون حقوق بشر اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس گفت در جریان این حمله نیروهای ارتش اقدام به تیراندازی به سمت حاضران در خانه شیخ زکزاکی کرده‌اند، که بر اثر این تیراندازی تعداد زیادی کشته و زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود نیروهای ارتش خانه شیخ زکزاکی را با خودروهای زرهی محاصره کرده‌اند. شاهدان گزارش داده‌اند که طرفداران و حامیان شیخ در تلاش برای ممانعت از ورود نیروهای نظامی هستند و دور وی حلقه انسانی تشکیل داده‌اند.

برخی منابع تعداد کشته‌شدگان در این حادثه را تا ۳۵ نفر اعلام کرده‌اند، اما هنوز نمی‌توان این آمار را تائید کرد.

در پی این حادثه شیعیان نیجریه در چند شهر این کشور از جمله «کاتسینا» تظاهرات کرده‌اند.

این اقدام ساعاتی پس از آن صورت گرفته است که نظامیان نیجریه‌ای به یک مراسم ختم در حسینیه «بقیه الله» زاریا حمله کردند. این مراسم برای حدود ۳۰ شیعه‌ای بود که روز جمعه در جریان حمله افراد ناشناس کشته شدند. هرچند حمله روز جمعه به گروه تروریستی بوکو حرام نسبت داده شده، اما شایعاتی مبنی بر دست داشتن عواملی در ارتش در آن نیز وجود دارد.

سال گذشته هم نیروهای مسلح نیجریه با حمله به مراسم روز قدس در این کشور سه پسر شیخ زکزاکی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 12