آیت الله مکارم شیرازی : ضرورت توجه به اخلاق و علم آموزی در دانشگاه ها

حضرت آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مسؤولان دانشگاه پیام نور قم بر لزوم توجه به علم آموزی و اخلاق در دانشگاه های کشور تاکید کرد و تحقق این مهم را در حل مشکلات مراکز علمی بسیار تاثیرگذار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با رییس دانشگاه پیام نور استان قم اظهارداشتند: از اینکه بسیاری از دروس در دانشگاه پیام نور دروس حوزوی است، جای خوشبختی است.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید مشکل ساخت مسجد در دانشگاه پیام نور زود‌تر از این‌ها حل می‌شد، افزود: جنبه دینی در این دانشگاه زیاد است و باید تا امروز این مشکل حل می‌شد باید به صورت جدی‌تر این مسئله پیگیری شود و در صورت پیگیری شما خیران مدرسه ساز برای این کار پیش قدم می‌شوند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه باید دانشجویان در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه پیام نور هم در علم و هم دین‌داری تقویت شوند، افزودند: در مسئله پزشکی حادثه اصفهان را شنیدیم که اگر مسائل اخلاقی در نظر گرفته شود این مشکلات پیش نمی‌آید.

 

این مرجع تقلید با اشاره به لزوم توجه به مسئله ورزش اظهار داشت: پیش از این زندگی مردم همراه ورزش بود و پیاده روی یکی از روزمرگی‌های انسان بود اما امروز سبک زندگی تغییر کرده است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه زندگی امروزی ماشینی شده و تغذیه‌ها پیچیده و از مسائل بهداشتی دور شده است، عنوان کرد: تلویزیون هم امروز یکی از مشکلات مردم است که سبب بی‌تحرکی و بیماری‌های گوناگون شده است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آمار‌ها نشانه دهنده بروز چاقی در کودکان است، افزودند: این آمار بالایی است و بلایی را بر جان مردم نشان می‌دهد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ورزش ما تبدیل به ورزش حرفه‌ای شده خاطر نشان کردند: ورزش حرفه‌ای درواقع برای ورزشکاران درآمدزایی می‌کند و می‌تواند به عکس ورزش معمول، آثار زیان باری هم ایجاد کند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه صدا و سیما باید ورزش عمومی را تبلیغ کند تا ورزش از حاشیه به برنامه روزانه مردم وارد شود تصریح کردند: اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از بیماری‌ها کاهش می‌یابد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم این مسائل عملی شود باید از مدرسه و دبستان کار را آغاز و سپس در دانشگاه‌ها به آن پرداخته شود تصریح کرد: سرفصل ورزشی باید در دانشگاه باشد. حوزه علمیه می‌تواند نقش زیادی در این زمینه داشته باشد و خطبا باید مردم را به این امر توجه دهند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 11