اعتقاد به وجود منجی در همه مکاتب فکری جهان وجود دارد/ انجمن حجتیه توطئه‌ای از جانب دشمنان اسلام بود

حجت الاسلام دهشت
حجت الاسلام دهشت گفت: همه ادیان الهی و مکاتب فکری جهان اعتقاد به منجی وجود دارند، علاوه بر این، همه فرقه‌ها و مذاهب اسلامی اعم از سنی و شیعه نیز به موضوع منجی در آخرالزّمان باور دارند و حتی وهابیت که یک بدعت در اسلام و مکتبی جعلی است، موضوع مهدویت را نفی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی دهشت استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم عزاداری دهه آخر صفر در هیأت محبین الرّضا گفت: به کار بردن کلمه ادیان نادرست است؛ چرا که هیچگاه تعددی در ادیان آسمانی نبوده است و خداوند متعال نیز در قرآن کریمش صورت مفرد این کلمه را به کار برده و فرموده است «اِنَّ الدّین عِندَاللهَ الاِسلام».

حتی وهابیت نیز موضوع مهدویت را نفی نمی کند
وی افزود: در همه ادیان الهی و مکاتب فکری جهان ـ از بودا و کنفوسیون گرفته تا یهود، مسیحیت و اسلام ـ اعتقاد به منجی وجود دارد، علاوه بر این، همه فرقه ها و مذاهب اسلامی اعم از سنی و شیعه نیز به موضوع منجی در آخرالزّمان باور دارند. حتی وهابیت که یک بدعت در اسلام و مکتبی جعلی است، موضوع مهدویت را نفی نمی کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به گفته های دوتن از مفتی های اعلم وهابیت درباره امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: تأیید موضوع مهدویت در آیینه سخنان اکثر علمای وهابی نیز وجود دارد. برای مثال، محمّدبن نصر القبادی، معاون دانشگاه مدینه پس از سلسله مطالعات گسترده پیرامون موضوع مهدویت در اسلام، منجی آخرالزمان در اسلام را فردی هم کنیه پیامبر و از ذریه علی بن ابی طالب دانسته است. عبدالله بن باز مفتی اول وهابیون عربستان سعودی نیز وجود امام زمان (عج) را تایید و ایشان را از ذریه امام حسین(ع) می داند.

جمهوری اسلامی بر پایه نگاه به مهدویت و امام زمان باوری تشکیل شده است
حجت الاسلام دهشت با تأکید بر اهمیت مطالعه و تحقیق درباره مهدویت و امام زمان باوری اظهار داشت: دلایل متعددی وجود دارد که بر پایه آن ها مطالعه موضوع مهدویت و تبلیغ این مهم بر شیعیان واجب می شود؛ اول آن که نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه نگاه به مهدویت و امام زمان باوری تشکیل شده است؛ تا جایی که پرتکرارترین کلمه در سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، نام و القاب امام زمان (عج) است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، مقوله مهدویت در اسلام به گونه ای است که بیشترین تألیفات پیرامون آن صورت گرفته است و از نظر تعداد و حجم تحقیقات، آثار علمی و پژوهشی پیرامون مهدویت پرتکرارترین تألیفات هستند، این موضوع سبب شده تا دشمنان اسلام نیز توجه ویژه ای نسبت به موضوع مهدویت داشته باشند؛ تا جایی که هالیوود تنها در سال ۲۰۱۲، هفت فیلم سینمایی بلند درباره منجی آخرالزمان تولید کرده است.

انجمن حجتیه، توطئه ای از جانب دشمنان اسلام بود
حجت الاسلام مرتضی دهشت انجمن حجتیه را توطئه ای از جانب دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: ما زیر علم نظامی هستیم که افتخار آن، تعلق فکری و گفتمانی داشتن به امام زمان (عج) است و از این بابت حتی یک لحظه هم نمی توانیم از فرهنگ مهدوی فاصله بگیریم و البته همه سعادت و موفقیت ما نیز در پرتو همین امام زمان باوری ما بوده است.

وی یادآوری کرد: فرانسیس فوکویاما نظریه پرداز و استراتژیست درجه یک جهان غرب در دانشگاه تل آویو سخنرانی مشهوری دارد که در آن تشیع را به سان پرنده ای دانست که دو بال دارد؛ وی در سخنرانی خود گفته بود که بال سرخ اعتقادی شیعیان، باور به عاشورا و مکتب سیدالشّهداست و بال سبز آنان نیز امید به مهدویت و ظهور امام زمان (عج) و به دولت‌های غربی توصیه کرده بود که برای شکست دادن شیعیان، باید به این دوبال حمله کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: پیرامون توصیه فوکویاما، دستگاه اطلاعاتی انگلستان انجمن حجتیه را در ایران تأسیس کرد ـ انجمنی که در چه در حیات و چه در ممات آن، شرّی نهفته بود ـ، زمانی که انجمن فعال بود، اذهان علما و جوانان ما را مسموم می کرد و زمانی هم که منحل شد، هیچ خطیبی جرأت نداشت از ترس تهمت ارتباط داشتن با انجمن، بر منبر خود دم از امام زمان بزند. این وضعیت به مدت ۱۰ سال، گفتمان مهدویت را از منبرهای علما جدا کرد و ضررهای فراوانی به جا گذاشت؛ تا جایی که شخص امام راحل (ره) این توطئه را در هم شکستند.

شاخصه های جامعه مهدوی از نگاه حضرت مهدی (عج)

این استاد حوزه و دانشگاه در انتهای سخنان خود با  واکاوی دعای مخصوص امام زمان (عج)، اظهارداشت: جامعه مهدوی از نگاه حضرت حجت(عج) ۱۷ مشخصه دارد که ایشان خود در دعای مخصوص امام زمان، این شاخصه ها را معرفی و تبیین می کنند. مثلا توفیق طاعت، دوری از معصیت و خلوص نیت از جمله این شاخصه ها هستند.

وی افزود: حضرت پس از این ۱۷ شاخصه، به سراغ صنوف و اقشار مختلف جامعه می روند و سفارشات خود را به صورت اختصاصی برای هر طبقه مطرح می کنند. اولین طبقه ای که حضرت از آنها یاد می کنند نیز طبقه علما و روحانیون هستند؛ جایی که حضرت می فرمایند «تَفَضَّل عَلی عُلَمائِنا بِالزُّهدِ وَ النَّصیحَه» و این بیانگر اهمیت تاثیرگذاری علما و خواص جامعه اسلامی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 10