بستن راه‌های نفوذ دشمن توصیه قرآن است/ هرکه خدا را بزرگ بداند به کوچکی دشمن پی می‌برد

 حجت الاسلام قرائتی
حجت الاسلام قرائتی حفظ و قرائت قرآن را مقدمه عمل به این کتاب آسمانی برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در مسأله برجام فرمودند راه نفوذ دشمن را ببندید چرا که قرآن می‌فرماید «و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا».

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پنجشنبه شب در اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اذکار اذان، گفت: ما در اذان می‌گوییم الله اکبر یعنی خدا بزرگ است بنابراین آمریکا بزرگ نیست، هرچه ایمان انسان به الله اکبر بزرگ‌تر و بیشتر شود بیشتر متوجه می‌شویم که آمریکا بزرگ نیست.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: سرود اسلام الله اکبر و اذان است اما سرود مسیحیت ناقوس است که همان صدای زنگ ساعت‌ها است، ما در اذان از الله اکبر شروع کرده و در آخر هم با لا اله الا الله تمام می‌کنیم یعنی ابتدا و انتهای اذان الله است و وسط آن نیز افکار خود را بیان می‌کنیم، باید بدانیم که خدا بزرگ‌تر از افکار و برنامه‌ریزی‌های ما است بنابراین نباید تمام هم و غم خود را برای پست و مقام و مدال گذاشت و نباید تصور کرد که اگر رأی آوردیم عزیز و در غیر این صورت ذلیل می‌شویم چرا که عزت و ذلت دست خدا است.

این خطیب برجسته حوزه علمیه با اشاره به ذکر لا اله الا الله در اذان اظهار کرد: لا اله الا الله یعنی دنیا بداند جذب هیچ چیز بجز خدا نمی‌شویم و هیچ قانونی بجز خدا برایم ارزش ندارد و اشهد ان محمد رسول الله نیز یعنی دنیا بداند قانون من راه پیامبر است و هیچ کدام از رهبران دنیا بجز رهبری پیامبر و اهل بیت و در زمان غیبت فقیه عادل بی هوس را قبول ندارم.

وی خاطرنشان کرد: اشهد ان علیا ولی الله یعنی الگوی من امیر مومنان است و رهبر من باید یک انسان معصوم باشد، خداوند در قرآن نشانه‌های افرادی که قابلیت رهبری را ندارند آورده و فرموده کسی که قلبش از خدا غافل است، هواپرست، افراطی، فرومایه و پست، مفسد و مسرف و در کل کسی که نقطه ضعفی دارد برای رهبری مناسب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به ذکر حی علی الصلاه گفت: چه کسی گفته عجله کار شیطان است در حالی که خداوند در قرآن فرموده فاستبقوا الخیرات یعنی در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید، بهترین کار خیر نماز است و نماز مجموعه خوبی‌ها است، حی علی خیر العمل نیز یعنی رستگاری در قلدری و دلار نیست چرا که کشورهای اطراف ما پول دارند اما عزیز نیستند و رستگاری در اتصال به خدا است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که بهترین عمل نماز است، تصریح کرد: نسل نو از غفلت و شهوت گزیده می‌شود و داروی غفلت نماز و دوای شهوت ازدواج است و پیامبر نیز فرمودند که از دنیای شما زن و نماز را برمی‌گزینم زیرا هم نماز و هم همسر تنها عن الفحشا و المنکر می‌کند.

این خطیب برجسته بیان کرد: کار فرهنگی باید عمیق و ارزان باشد همان طور که اذان روابط عمومی اسلام است و می بینیم که بدون هیچ هزینه‌ای پیام خود را منتقل می‌کند، حرف انسان نیز باید رسا، لیّن و کریم باشد.

وی حفظ و قرائت قرآن را مقدمه عمل به این کتاب آسمانی برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در مسأله برجام فرمودند راه نفوذ را ببندید چرا که و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا، در حال حاضر وضعیت قرآن در کشور ما خوب نیست و در هر شهری صدها هیأت عزاداری وجود دارد اما جلسه تفسیر قرآن نیست در حالی که پیامبر مکرم اسلام قرآن و اهل بیت را در کنار هم دانستند و همه ما باید به سمت قرآن حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار کرد: هر عملی که کافران را عصبانی کند عمل صالح است بنابراین شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ساخت موشک از سوی سپاه عمل صالح محسوب می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 15