دکتر عبدخدایی :مجلس خبرگان رهبری پشتوانه محکمی برای نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام عبدخدایی 

حجت‌الاسلام عبدخدایی گفت: در دنیا نمی توان رهبر و سیاستمداری پیدا کرد که گذشته از علم، شجاعت و روحیه انقلابی، ۳۷ سال در میدان بوده و همچنان با قدرت در میدان سیاست، علم و دیانت به حرکت خود ادامه دهد.

حجت الاسلام محمدهادی عبد خدایی، سفیر سابق ایران در واتیکان و نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی مردم مشهد، در حاشیه ثبت نام در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: رهبر ما دارای اطلاعات جهانی، کشوری و وافی دینی است. این جامعیت در هیچ یک از سیاستمداران جهان وجود ندارد.

 

وی جایگاه خبرگان رهبری را در نظام اسلامی مورد توجه قرار داد و افزود: خبرگان رهبری مهم ترین جایگاه را برای انتخاب رهبری مناسب دارند و نیز به صورت مشاورانی در خدمت رهبری هستند. ارتحال امام خمینی (ره) فاجعه بزرگی بود ولی با وجود خبرگان رهبری رهبر شایسته و فرزانه ای انتخاب شد.

 

حجت الا سلام عبدخدایی در خصوص زمزمه های شورایی کردن رهبری تصریح کرد: شورا در امور مشورتی لازم است ولی در مسائل اجرایی و سیستم های اداری ثبات را از بین خواهد برد، باید مدیریت به یک نفر سپرده شود تا ثبات نظام متزلزل نشود.

 

وی به جایگاه خبرگان رهبری در نزد مردم پرداخت و خاطرنشان کرد: این جایگاه به شناخت و آگاهی که رسانه ها و افراد به مردم می دهند بستگی دارد. نظام اسلامی ما از یک جهت به عنوان ولایت فقیه، جنبه الهی و دینی دارد و از طرف دیگر به مشورت اهمیت فراوان می دهد. مردم نمایندگان خبرگان رهبری را انتخاب می کنند و آنها نیز نقش اولیه در تعیین رهبری خواهند داشت.

 

استاد حوزه و دانشگاه بینش فقهی و سیاسی را ویژگی نمایندگان خبرگان رهبری دانست و گفت: بینش سیاسی، فقهی و اجتماعی و قدرت تشخیص بالا و توانایی پیش بینی آینده از ویژگی های نمایندگان خبرگان رهبری باید باشد. همچنین نماینده باید عارف به زمان بوده و شرایط و موقعیت را به خوبی بشناسد تا سبب ثبات نظام شود.

 

وی تصریح کرد: مردم روز به روز راجع به نظام پخته تر می شوند و توجه دارند ۳۷ سال است با وجود تمام مخالفت های استکبار جهانی، این نظام روی پای خود ایستاده است. نظامی که سیستم جدیدی را در سیاست جهانی به وجود آورده و در مقابل نظریه پردازی های سیاسی جهان توانسته مکتب کاملی را ارائه دهد.

 

سفیر سابق ایران در واتیکان افزود: نظام جمهوری اسلامی دنیای اسلام را متوجه خودش کرد و توانست در سیاست جهانی خط نوینی را ایجاد کند. مردم آگاهند که نظام از قدرت خوبی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران در سطح اول مسائل جهانی قرار گرفته است و مردم مستضعف جهان نیز ایران را پایگاه مقاومت در مقابل استکبار می دانند که همه اینها از برکات انقلاب و در رأس آن مسأله ولایت فقیه است؛ انقلاب در زیر سایه ولایت فقیه و رهبری تداوم خواهد یافت./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 3