آیت‌الله مکارم‌ شیرازی: اگر تندروها به مقدسات دیگران توهین نکنند ما می توانیم شاهد موفقیت های بسیاری باشیم.

 آیت الله مکارم شیرازی

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی:
اجازه ندهیم افراطیون اختلاف افکنی کنند اگر تندروها به مقدسات دیگران توهین نکنند ما می توانیم شاهد موفقیت های بسیاری باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت ‌الله ناصر مکارم ‌شیرازی امروز در دیدار آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: ما دشمنانی داریم که می خواهند جلوی پیشرفت و نفوذ ما در جهان را بگیرند اما در نهایت موفق نخواهد شد.

 

وی تصریح کرد: معارفی که اسلام و شیعه دارد، دنیا پسند است، گرچه می خواهند آن را محدود کنند، اما به فضل الهی موفق نخواهند شد؛ خوشبختانه روز به روز مکتب اهل بیت(ع) در حال پیشروی است و همین مساله داد برخی را درآورده و آنها را نگران کرده است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تمسک به ثقلین را رمز نجات امت اسلام دانست و ابراز کرد: ما به دلیل تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) از اشتباه در مبانی عقیدتی بدور هستیم؛ اعتقاد به حجیت عقل از افتخارات مذهب شیعه است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که امروز زمینه برای پذیرش اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در دنیا فراهم است، گفت: در تبیین معارف اهل بیت(ع) باید دقت داشت و از طرح مسائلی که احساسات دیگران را خدشه دار می کند باید اجتناب شود و ما در تفسیر نمونه به این مساله توجه داشتیم و البته شاهد موفقیت و تاثیرگذاری آن حتی در بین اهل سنت نیز بودیم.

 

وی تصریح کرد: مساله تقریب نباید سبب شود که امتیازات خودمان را بیان نکنیم، منتهی باید با دقت و حساسیت این مساله را دنبال کنیم و به مقدسات دیگران توهین ننماییم، امیدواریم در مسیر تقریب همین روش دنبال شود.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: اگر تندروها به مقدسات دیگران توهین نکنند ما می توانیم شاهد موفقیت های بسیاری باشیم؛ شیخ الازهر از منادیان تقریب است، اما اخیرا متأسفانه مقداری مسیر خود را عوض کرده و مواضع تندی اتخاذ کرده که جای تعجب دارد و ما نیز در همین زمینه نامه ای خطاب به ایشان نوشتیم و نکاتی را که برای تقریب ضروری می دانستیم گوشزد کردیم.

 

وی در ادامه با بیان این که استعدادهای درخشان و خوبی در حوزه های علمیه داریم که کم نظیر هستند، گفت: متاسفانه گاهی اوقات استعدادها هدر می روند، باید این استعدادها شناسایی و حمایت ویژه شوند و امتیازات خاصی برای آنان در نظر گرفته شود./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 9