آیت الله علم الهدی: قطع رابطه با عربستان افتخار انقلابی ما است/ ابراز خشم قهرمانانه باید با بصیرت همراه باشد

سامرا به عنوان یک جزء لاینفک عتبات برای ما مطرح است

آیت الله علم الهدی

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این‌که قطع رابطه با یک مزدور آمریکایی و صهیونیستی افتخاری در تاریخ انقلابی ما است، گفت: مردم باید در تمام حرکات و خشم های انقلابی، با بصیرت عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد امروز در خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به ۱۸ دی ماه که سالروز آغاز انقلابی، به اوج رسیدن نهضت امام و اتصال نهضت به پیروزی انقلاب اسلامی در سال۱۳۵۶ است، اظهار کرد: به مناسبت ۱۷ دی ماه روزنامه اطلاعات مزدور ستمشاهی آن روز مقاله ای با این مضمون که بی حجابی فضیلت و حجاب کهنه پرستی است، به چاپ رساند و شخصیت امام راحل را مورد اهانت قرار داد که فضلا و علمای حوزه علمیه قم برآشفتند و قیام کردند و در نهایت حرکت و قیام مردمی سراسر کشور علیه این مقاله جریان نهضت امام خمینی(ره) را به پیروزی انقلاب متصل کرد.

 

۱۸ دی؛ روز نمایش بصیرت

وی با بیان این که امروز در حقیقت روز نمایش بصیرت است، بیان کرد: خواهران بدانند که دفاع از حجاب آن ها سرآغاز حرکتی عظیم و پیروزمند در تاریخ انقلاب قرار گرفت و بی حجابی با سابقه تاریخی ابزار سرکوب کردن دین و قرآن به وسلیه دشمنان خدا بوده است.

 

امام جمعه مشهد خطاب به بانوان جامعه بر توسعه این حجاب که مؤید انقلاب است، تأکید کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقاله ای برای منزوی کردن نهضت امام نوشتند اما مردم با بصیرت ما و مقاله ای که برای بایکد کردن انقلاب امام بود، سبب شور و هیجان انقلابی مردم قرار گرفت و جریان به جایی رسید که امروز بیش از ۳۵ سال نظام پرافتخار اسلامی ما در دنیا به عنوان صف مقدم در جبهه رویایی با همه دشمنان خدا و دشمنان اسلام در ستیز است.

 

وی با تأکید بر این که شگرد شیطانی همه دشمنان از دیروز تا امروز یکسان است، اظهار کرد: در حوادث اخیر، دولت شیطانی عربستان به بهانه تعطیل کردن سفارت خود شگردی را به کار برد که برمبنای آن نمایندگان و سفیران پیشنهاد فروش ماشین های سفارتشان را دادند.

 

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: این موضوع نقطه ای افروخته برای قطع رابطه با کشور ما بود البته افتخاری بزرگ برای ملت ما است که یک موجود مزدور ناپاک آمریکایی و صهیونیستی در مملکت ما با این مردم انقلابی نتوانسته است زندگی کند.

 

وی افزود: قطع رابطه با دشمنان خدا یک نقطه افتخار در تاریخ انقلابی ماست اما نکته حائز اهمیت این است که مردم با بصیرت ما در تمام حرکات و خشم های انقلابی نباید میدان به دشمن دهند و راه را برای اجرای شگرد شیطانی آنان باز کنند.

 

امام جمعه مشهد بیان کرد: اصولا حمله به سفارتخانه و تهاجم به خانه کشوری دیگر که در سایه امنیت این نظام تشکیل شده است، بر خلاف مصالح نظام و آبرومندی تشکیلات انقلاب در دنیای اسلام است.

 

نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که خشم انقلابی خود را همراه با بصیرت نمایش دهیم، امیدواریم این مسأله در کشور ما دیگر رخ ندهد و خشم مردم با حرکت ضدانقلابی و مصلحت نظام صورت نگیرد.

 

دشمنان در خاک ما باید در امنیت باشند

وی بیان کرد: مردم خشم و نفرت خود را از رذالت های یک دولت نابکار ضد دینی در مقابل نمایندگی آن دولت در کشور نشان دهند و به نماینده آن دولت بفهمانند که حق مردم و شایسته مردم انقلابی چیست ولی بدانید که هر کس حتی دشمن اگر در کشور و خاک ما زندگی می کند باید در سایه امنیت نظام باشد.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: با توجه به این که امروز در منطقه امن ترین کشور ایران است و به ضرر ما است اعلام کنند که سفارت خانه ما در کشورهای ناامنی چون افغانستان، عراق و سوریه امنیت دارند، اما در کشور امن ایران امنیت ندارد.

 

وی تصریح کرد: این گفته ها به ضرر ایران است و امیدواریم این مسائل پس از این در جامعه ما حل شود و نیروهای ما همه حرکات خود را با بصیرت ولایی و انقلابی در خط رضای رهبری انجام دهند.

 

سیاستمداران دیپلمات نباشند

نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از طرفی هم این نکته قابل تأمل است که سیاستمداران و مسؤولان ما باید بدانند در وجود این ملت از ابتدای انقلاب جوهره اجتماعی وجود دارد که در عمق این جامعه و آن جوهره انقلابی جریان حزب الله انقلابی است و هشت سال دفاع مقدس را همین نیروهای اجتماعی حزب اللهی بسیجی اداره کردند همچنین در تمام بحران هایی که برای نظام پیش آمده است؛ در فتنه ۸۸ نیز همین جوهره انقلابی مردم حماسه ۹ دی را به وجود آورد.

 

وی گفت: امروز نیز آن جوهره انقلابی در بطن مردم وجود دارد که تعیین کننده ماهیت کشور و ملت جوهره انقلابی حزب اللهی در دل این ملت انقلابی است بنابراین باید سیاستمداران، مجلس و دولت ما در همه حرکت ها پاسخگوی احساسات این جوهره انقلابی جامعه در دل این مردم باشند و فقط در موضع گیری های سیاست خارجه در یک چارچوب ضوابط دیپلماسی برخورد شود بلکه خشم قهرمانانه این جوهره اجتماعی به شکلی صورت گیرد که این کشش جوهره انقلابی نادیده گرفته شود.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: رهبر این جریان حزب اللهی اعلام کرد من یک انقلابی ام و دیپلمات نیستم بنابراین دولت، مجلس و سیاستمداران هم باید انقلابی و به یک حوزه انقلابی با ضوابط انقلابی پاسخ گو باشند./






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    9 + = 13