حجت‌الاسلام ماندگاری:دشمن شناسی از اصلی ترین مبانی انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام ماندگاری دشمن شناسی را از اصلی ترین مبانی انقلاب اسلامی و اعتقادی دانست و گفت: کسانی که به ظاهر ایرانی و انقلابی هستند اما حرف های آمریکایی ها را می‌زنند، دشمن پنهان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در فرهنگسرای غدیر در مراسم چله انقلاب به بازخوانی مبانی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اوج انقلاب در مشهد در ۱۰ دی بود و تا ۲۲ بهمن یک چله است که هر شهری می تواند داشته باشد و این ابتکار قشنگی است که همه باید از ان الگو بگیرند.

وی دشمن شناسی را از اصلی ترین مبانی انقلاب اسلامی و اعتقادی دانست و اظهار کرد: اصلی ترین شعار اسلام لا اله الا الله است و این به معنی نفی طاغوت بوده و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود و مرگ بر انگلیس معنای لا اله الا الله است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که اصلی ترین مبانی انقلاب نفی طاغوت است، ابراز کرد: خدا در قرآن می فرماید: «کسی که دشمن را بشناسد و به او کفر ورزد تمسک به حبل الله دارد.» تمسک به حبل الله، لا اله الا الله است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا دشمن گریزی را از مبنای انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: دشمن گریزی شامل دشمن شناسی، دشمن گریزی و دشمن شناسی است.

وی با اشاره به این که قرآن دشمن را بیرونی و درونی بیان می کند، گفت: دشمن درونی نفس اماره و دشمن بیرونی ابلیس و شیطان صفتان هستند، گاهی دشمن آشکار و گاهی پنهان است که دشمن پنهان خطرناک تر است، کسانی که به ظاهر ایرانی و انقلابی هستند اما حرف های آمریکایی ها را می زنند از جمله این دشمن پنهان هستند.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: برای جوانان ما دشمن پنهان می آید، امروز آمریکا با ماهواره، موبایل و اینترنت آمده که دشمن پنهان است و منافقانه وارد می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه ۲۲ سوره ابراهیم در دشمن شناسی، گفت: در این آیه خداوند شیوه شناختن دشمن را بیان می کند که به وعده ها گوش کنید اگر مطابق با وعده های خداوند بود دشمن نیست و اگر مطابقت نداشت وی دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس به بانوان به جای این که بگوید با حیا باشید و چادر بپوشید، آزادی و بی حجابی را رواج می دهد و نیز با ایجاد شبکه هایی به نام اهل بیت تفرقه بین شیعه و سنی را ایجاد می کند که این با توصیه قرآن به وحدت کلمه و با خدا بودن تعارض دارد و دشمن محسوب می شوند حتی اگر مسؤولی حرف آمریکایی ها را بزند دشمن است.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: ۳۷ سال از انقلاب گذشته است اما اشکالاتی در انقلاب است و این به این خاطر است که دشمن را نشناخته ایم و آدم هایی را در ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر انتخاب کردیم که حرف آمریکایی ها را زدند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که باید در دل، فکر و عمل دشمن گریز بود، ابراز کرد: دشمن گریز یعنی این که از افکار دشمن از جمله تجمل گرایی، تفرقه افکنی پرهیز کنیم و در دل نیز به دشمن گریزی پایبند باشیم این که مرگ بر آمریکا بگوییم اما اجناس آمریکایی استفاده کنیم این دشمن گریزی نیست.

وی اظهار کرد: از اعمالی که دشمن دوست دارد باید فرار کرد از جمله از عافیت طلبی و اسراف باید پرهیز کرد.

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر دشمن گریزی، گفت: امروز برخی پشت سر رهبر نماز می خوانند اما می گویند که اگر با آمریکا رابطه نداشته باشیم مشکلات حل نمی شود و حال آن که ۳۷ سال با آن ها رابطه نداشتیم چه اتفاقی افتاد؟

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: باید با زبان، جان و مال خود دشمن ستیز بود./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 12