زبان آموزی در حوزه واجب کفایی است/ عالمان دین تکفیری ها را رسوا کنند

مهمترین وسیله تبلیغ دین، منطق بی نظیر اسلام است، این منطق با تسلط بر زبان های خارجی می تواند برای مردم جهان تبیین شود؛ زبان دانی امروز یک واجب کفایی در حوزه های علمیه است.حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری همایش «حوزه و عصر بین الملل» گفتند: اسلام دارای دو ویژگی بسیار مهم جهانی بودن و جاودانگی است.

ایشان افزودند: جهانی بودن اسلام از بعد مکانی و زمانی و نیز جاوادنگی پیام آن موجب شده که اسلام  کاملترین دین در میان تمام

ادیان باشد.

پاسخ به  شبهه «آفتاب فنلاند»  

این مرجع تقلید بیان کردند: در زمان طاغوت، مطلبی با عنوان «آفتاب فنلاند اسلام را به خطر انداخت» منتشر شد و هدف این بود که اسلام حکمی برای آفتاب نیمه شب فنلاند ندارد که در همان زمان پاسخ این مطلب را دادیم که صاحب عروه سالها پیش پاسخ این سوال را داده است و آفتاب نیمه شب فنلاند اسلام را به خطر نیانداخته است.

ایشان گفتند: دانستن زبان های مختلف یکی از مهمترین ضروریات تبلیغ دین است؛ به نحوی که اسلام در سالهای ابتدایی تبلیغ جهانی خود کشورهایی را تحت تاثیرقرارداد که زبان آنها عربی نبود.

مبلغین با زیان آموزی منطق بی نظیر اسلام برای جهان تبیین کنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: مهمترین وسیله تبلیغ دین، منطق بی نظیر اسلام است، این منطق با زبان دانی می تواند برای مردم جهان تبیین شود؛ زبان دانی امروز یک واجب کفایی در حوزه های علمیه است.

ایشان گفتند: برخی شبکه های تبلیغ تشیع در کشور وجود دارد که اگر در این شبکه ها عالمانی به زبان های مختلف وجود نداشته باشند چگونه می توان برنامه های پاسخ به شبهات و مباحث اعتقادی را برای مردم این کشورها پخش کرد.

امروز گستره اسلام عالم گیر است

این مرجع تقلید بیان کردند: زبان دانی امروز به یک ضرورت مهم مبدل شده است، زیرا در سال های اولیه اسلام، منحصر در چندین کشور اطراف شبه جزیره بود، ولی امروز گستره اسلام عالم گیر است و به همین دلیل باید برای تبلیغ چهره به چهره و تبلیغ رسانه های زبان دان هایی در حوزه تربیت شوند تا کار تبلیغ دین را انجام دهند.

ایشان گفتند: مردم کشوری مثل اندونزی که امروزه بزرگترین کشور مسلمان جهان است به واسطه شمشیر مسلمان نشدند؛ بلکه تاجران مسلمان با زبان مردم این کشور و اخلاق حسنه ای که داشتند تاثیرگذاری خود را نشان دادند و مردم این کشور و کشورهای اطراف آن را به اسلام مشرف کردند.

ایشان اظهارکردند: امروزه در سراسر جهان به ویژه آمریکای لاتین فضای بسیار خوبی برای تبلیغ دین اسلام وجود دارد که باید از ظرفیت های موجود استفاده و برای تبلیغ دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در این کشورها اقدامات اساسی انجام داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: امروزه دنیا به دنبال معارف ناب اسلام و اهل بیت(ع) است و آنها از فرهنگ مادی خسته شده اند که باید برای جذب و مزین کردن آنها به نور اسلام تلاش کنیم.

عالمان دین تکفیری ها را رسوا کنند

معظم له بیان کردند: امروزه تکفیری که با اسلام بیگانه اند و نام اسلام را نیز تخریب کرده اند باید با تلاش عالمان دین در دنیا رسوا شوند و این تبلیغ علیه آنها باید با زبان کشورهای مختلف انجام شود.

زبان دانی در حوزه باید به یک فرهنگ مبدل شود

ایشان گفتند: زبان دانی در حوزه باید به یک فرهنگ مبدل شود و به عنوان یک واجب کفایی در بین حوزویان شناخته شود؛ باید کاری کنیم که وعده امام صادق(ع) مبنی بر انتشار انوار اسلام و شریعت از قم به سراسر جهان در این عصر محقق گردد.

ایشان خاطرنشان کردند: آموزش زبان در حوزه نیازمند آشنایی طلاب با ادیان مختلف، ادبیات ملل و تاریخ و جغرافیایی مسلمانان و فرق اسلامی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 7 =