برخی جریانات از فضای ورزش بانوان بهره‌برداری سیاسی می‌کنند/ لزوم توجه وزارت ورزش به جوانان حاشیه شهر مشهد

خبرگزاری فارس: برخی جریانات از فضای ورزش بانوان بهره‌برداری سیاسی می‌کنند/ لزوم توجه وزارت ورزش به جوانان حاشیه شهر مشهد

خطیب جمعه مشهد بر ضرورت توجه وزارت ورزش به جوانان حاشیه شهر مشهد تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی جریانات از فضای ورزش بانوان بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.

 خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: مسئولیت ورزش دست کسانی است که حرفه‌ای این کار هستند.

امام جمعه مشهد افزود: متأسفانه کشور ما سیاست‌زده است و حرف‌ها برعکس تحلیل می‌شود و یک عده از مباحث بهره‌برداری سیاسی

می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به عرصه ورزش بانوان، بیان کرد: فضای ورزش بانوان را به عنوان یک فضای مقدس باید آماده کرد اما برخی جریانات سیاسی تنها بهره‌برداری سیاسی از این موضوع می‌کنند و نمی‌گذارند اصل حرف ما زده شود، همچنین باید گفت مشکل ما در عرصه ورزش بانوان فضا است.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: فضای ورزشی را اگر در حد یک نیروی متدین فراهم کرد آنگاه شاهد ثمرات فراوانی در این عرصه خواهیم بود، لذا وقتی خانمی با ظاهری نامناسب بر روی سکو می‌رود که مدالش را به او اهدا کنند آنگاه یک داور هندی مدال را بر گردن او انداخته و پرچم ایران را بالا ببرند این ننگ جهان اسلام است، اما کدام دیوانه بی‌عقلی است که بگوید زن نباید ورزش کند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای سخنرانی در دانشگاه صنعتی شریف حضور یافتم که یک قاری قرآن به قرائت کلام‌الله مجید پرداخت که بعد متوجه شدم شاگرد اول برق است، لذا این جور نیست که فکر کنیم فضای کشور را بی‌دین‌ها پر کرده‌اند و با این رویکرد اگر یقیناً بانوان متدین وارد عرصه ورزش شوند موفقیت‌های بسیاری عاید کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چند سال پیش به آقای علی‌آبادی گفتم بالاترین کار ما این بود که حجاب را در عرصه بین‌المللی ارائه کردیم، با این نگرش باید از مدیریت خود بهره‌‎برداری و طوری عمل کنید که در فضای ورزشی بانوان هم یک مرد حضور نداشته باشد تا بتواند فیلمبرداری کند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در ورزش همگانی بانوان فضا به گونه‌ای است که هم‌اکنون نیروهایی متدین پیش قدم هستند، لذا وقتی شما برند ارزشی شوید آنگاه تمام جوانان به این سمت گرایش پیدا می‌کنند، همچنین اگر ورزش قهرمانی را در کشور توسعه دهیم آن هم با حضور نیروهای متدین قطعاً ورزش بانوان و همگانی نیز توسعه پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حاشیه شهر مشهد، بیان کرد:  در حاشیه شهر ۳۰ سالن ورزشی در حال ساخت است و تاکنون ۱۲ یا ۱۵ سالن ساخته شده اما نگهداری زیادی از آنها نمی‌شود، همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار حاشیه‌نشین داریم و ۴۰۰ نفر از آنان جوانان بی‌پناه هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امکانات نهادی ما در مسئله تربیت بدنی آنقدر وسیع است که دارد تلف می‌شود و با این رویکرد شما باید دستور بدهید تا سالن‌های موجود را به شما آمار دهند تا جهت توسعه در حاشیه شهر بتوانید آنها را توسعه دهید.

 






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 7 = 14