شورای نگهبان از ارکان اصلی نظام اسلامی است/ هرگونه فعالیت برای تخریب ارگان‌های نظارتی برخلاف قانون است

انتخابات
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی با اشاره به این که مجلس شورای اسلامی محل قانون گذاری است، گفت: هرگونه فعالیت برای تخریب ارگان‌های نظارتی بر خلاف قانون است و فردی که کاندیدای این نهاد قانون گذار است بهتر از هر فرد دیگری باید تسلیم قانون باشد.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  اسدالله اسدی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر شورای نگهبان را پاسدار قانون اساسی و هویت جمهوری اسلامی در برابر هجمه های دشمن دانست و گفت: براساس قانون اساسی کشور و فرمایشات رهبر معظم انقلاب شورای نگهبان تنها ارگان پاسدار قانون اساسی و هویت جمهوری اسلامی ایران در برابر هجمه های داخلی و خارجی به نظام است.

وی با اشاره به وجود افراد اصلح در شورای نگهبان، اظهار کرد: اعضای شورای نگهبان اعم از حقوقدان و یا فقها شخصیت های وارسته، انقلابی و مستقل هستند که در طول ۳۷ سال پس از انقلاب اسلامی در همه زمان ها وظایف خود را به شایستگی انجام داده اند.

حجت الاسلام اسدی به تلاش دشمن برای تخریب چهره انقلابی شورای نگهبان در آستانه انتخابات اشاره و بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در صدد تخریب جایگاه این رکن بسیار مهم نظام اسلامی را دارد.

 ضرورت هوشیاری در برابر دسیسه های دشمن

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری امسال به وسیله رهبر معظم انقلاب به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: دشمن با کارهایی مانند تخریب جایگاه شورای نگهبان سعی در از بین بردن هم دلی و همزبانی بین ملت، دولت، مجلس و نظام اسلامی دارد.

وی افزود: حمله به شورای نگهبان از سوی دشمنان خارجی، بدخواهان داخلی، آمریکا و استکبار نشأت می گیرد.

حجت الاسلام اسدی با تأکید بر هوشیاری در برابر دسیسه های دشمن، ابراز کرد: بر همه به عنوان یک ایرانی لازم است که در برابر دسیسه های دشمن و حمله ها به شورای نگهبان هوشیار باشند و از این نهاد انقلابی و رکن اصلی نظام دفاع کنند.

وی در ادامه به تأکید رهبر معظم انقلاب به دفاع از شوای نگهبان اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیر خود و به ویژه در جمع دست اندرکاران انتخابات فرمودند: «باید از شورای نگهبان دفاع کنیم و نگذاریم چهره انقلاب و صلابت انتخابات مورد خدشه قرار گیرد.»

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به لزوم بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات، گفت: در تمام کشورهای جهان نهادهایی وجود دارند که صلاحیت کاندیداهای مجالس مختلف را مورد بررسی قرار می دهند و طبیعی و اخلاقی است که در هیچ جای جهان به مخالفان دولت و نظام خود اجازه ندهند در کرسی های مدیریتی و اصلی نظام قرار گیرند.

وی با بیان این که در جمهوری اسلامی ایران ما تتابع قانون اساسی هستیم، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی شورای نگهبان وظیفه بررسی احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات را با توجه به شاخصه ها و قوانینی که در مورد مشخص مطرح می شود، دارد.

فعالیت برای تخریب ارگان‌های نظارتی بر خلاف قانون است/ لزوم تمکین از قانون

حجت الاسلام اسدی با تأکید بر لزوم تمکین از قانون، بیان کرد: رعایت حق الناس (حقوق نامزد انتخابات) یکی از شاخصه هایی است که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداها در نظر می گیرد بنابراین همه باید در برابر قانون تسلیم باشیم.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی به ضرورت پیگیری اعتراض ها در احراز صلاحیت ها از مجاری قانونی تأکید و اظهار کرد: در صورت اعتراض به نظر شورای نگهبان و هیأت اجرایی، عقل و قانون حکم می کند که از مجاری قانونی این اعتراض ها پیگیری شود.

وی با اشاره به این که مجلس شورای اسلامی محل قانون گذاری است، گفت: هرگونه فعالیت برای تخریب ارگان نظارتی بر خلاف قانون است و فردی که کاندید این نهاد قانون گذار است بهتر از هر کسی دیگر باید تسلیم قانون باشد.

حجت الاسلام اسدی افزود: تخریب نهادهای ارزیابی بر خلاف منطق و قانون است و مردم نیز باید به هوش باشند و تسلیم هوچی گری های مغرضان و دشمنان نشوند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 10