اجرای برجام از شیطنت های دشمن نمی‏کاهد

حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار
مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که سازش ناپذیری از اصول اندیشه های امام راحل است، گفت: مذاکرات هسته ای و برجام به فرجام رسید اما شیطنت و دشمنی های دشمن ادامه دارد و زمانی این دشمنی تمام می شود و با ما دعوایی ندارند که دست از آرمان های اسلامی خود برداریم.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی یکشنبه شب در آغاز ویژه برنامه های دهه فجر در حرم مطهر امام رضا(ع) با تبیین «انقلاب اسلامی امام خمینی، ولایت فقیه و رهبری» اظهار کرد: امام خمینی(ره) به هدف و راهی که انتخاب کرده بودند ایمان داشتند؛ راه امام راه مبارزه، استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و سازش ناپذیری با جبهه کفر و استکبار بود.

وی با تأکید بر این که اصل سازش ناپذیری با دشمن از اصول اندیشه های امام راحل است، تصریح کرد: اصلی که امروز در وجود رهبر ما؛ آیت الله خامنه ای قاطعانه دنبال شده است و ملت ما این اصل را درک کردند و می دانیم آمریکا و جبهه استکبار از ما راضی نمی شوند مگر اینکه دست از آرمان های خود برداشته و تابع آن ها شویم.

امام جمعه سابق تربت حیدریه بیان کرد: مذاکرات هسته ای و برجام به فرجام رسید اما شیطنت و دشمنی های دشمن تمام شدنی نیست؛ آن ها زمانی با ما دعوایی ندارند که دست از دین و ولایت برداریم اما این آرزو را به گور می برند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که آرمان ها و اندیشه های امام راحل، اسلام ناب، قرآن کریم، مکتب عاشورا و فرهنگ مهدویت در این وجود این مردم موج می زند، این دشمنی ادامه دارد، تا زمانی که ما در مسیر اسلام، قرآن و ولایت گام بر می داریم و دشمن هم ماهیت زیاده خواهانه خودش را دارد توافق و سازش امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام شریعتی تبار خاطرنشان کرد: مردم و امام همدیگر را باور داشتند چنان که ایشان فرموده بودند میزان رأی مردم است و توصیه های فراوانی به مسؤولان داشتند که فلسفه وجودی مسؤولان و مدیران در این نظام اخدمتگزاری و نوکری مردم است

وی خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید چنین اندیشه ای داشته باشند، خدمتگزار مردم باشند اما شعار هم

ندهند.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: به فرموده امام علی(ع) مسؤولیت ها امانت هایی هستند که باید به اهلش سپرده شوند، بنابراین کسانی که مسؤولیتی می پذیرند بدانند آن مسؤولیت امانتی بر دوش آن ها است که باید امین آن باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: قبل از بهمن ماه ۱۳۵۷ نظامی بر این کشور حاکم بود که تلاشش در جهت اسلام زدایی، نابودی ارزش های قرآنی و الهی بود، تمام تلاش مزبوحانه رژیم پهلوی با پشتیبانی آمریکا سکولاریزیه کردن جامعه و از بین بردن ارزش های انسانی و اسلامی در جامعه بود.

حجت الاسلام شریعتی تبار اظهار کرد: امروز پس از پیروزی انقلاب تمام تلاش مسؤولان نظام به ویژه ولی فقیه حاکم کردن ارزش های اسلامی و قرآنی بر کشور است که حاصلش استقلال، صلابت و عزت ملت متدین امروز ایران است.

وی افزود: انقلاب و نظام اسلامی ۳۷ سال در برابر استکبار جهانی با صلابت و قدرت ایستاده است که بر مبنای وصیت نامه امام راحل رمز پیروزی انقلاب و تداوم آن اسلامی بودنش است.

امام جمعه سابق شهرستان تربت حیدریه مطرح کرد: کلمه توحید «لااله الاالله» مشروط به ولایت است که امام رضا(ع) در حدیث سلسله الذهب آن را بیان فرموده اند، وقتی اصلی ترین اصل دین ما یعنی توحید شرط دارد به طور یقین فروع دین نیز مشروط هستند که شرطش ولایت است.

وی تصریح کرد: جامعه ای توحیدی و در حصن حصین «لااله الاالله» است که زیر چتر ولایت و پرچم امامت زندگی کند و جامعه ای که زیر چتر طاغوت و جبهه استکبار و کفر زندگی می کند و حاکمیت طاغوت را بر خود می پذیرد حتی با گفتن «لااله الاالله» و انجام اعمال عبادی بدون داشتن شرط ولایت، از توحید ناب و واقعی محروم اند.

حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان این که نظام توحیدی و اسلامی ما ریشه در شعار «لااله الاالله» دارد: ملاک مشروعیت نظام و رمز پیروزی انقلاب «ولایت فقیه» است که عزت، صلابت، اقتدار نظام حاصل این مشروعیت است و نظام بدون مشروعیت ولایت فقیه طاغوت است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اگر دولت، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان نظام به حبل متین ولایت فقیه متصل نباشند و در رأس مدیریت نظام چنین مجتهد عالم اسلام شناس، مدیر و مدبری نباشد، نظام مشروعیتی ندارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 7