آیت الله علوی گرگانی: ایران مستقل ترین کشور دنیا است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که ایران مستقل ترین کشور دنیا است، گفت: کشوری که تحت سلطه استعمارگران نباشد یافت نمی شود؛ تنها کشوری که به گونه مستقل اداره می شود و هیچ ابر قدرتی برآن تسلط ندارد ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارکنان نیروی انتظامی با اشاره به آیه ۴۱ سوره حجر بیان داشت: خداوند در این آیه آگاهی می دهد که شیطان همه افراد را برای مخالفت الهی و وجدان تحریک می کند.

 

وی ادامه داد: وجدان هر بشری حاکمیت دینی دارد و فطرت هر فردی اسلامی است؛ خداوند بیان می کند شیطان دشمن انسان است و به عزت خداوند قسم یاد کرده که همه  آنها به غیر از بندگان مخلص را گمراه خواهد کرد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که شیطان دنیا را برای انسان زیبا جلوه می دهد، گفت: اکنون نیز این گونه است و از میان چندین میلیارد جمعیت تعداد کمی دین دار یافت می شود چنانچه قرآن کریم بیان می کند« واکثرهم فاسقون، بیشتر مردم فاسق هستند».

 

وی خاطرنشان کرد: شیطان خواب ندارد و چنانچه قرآن کریم بیان می کند او شماها را می بیند اما شما او را نمی بینید؛ هرچه که به چشم نمی آید دلیل بر عدم وجودش نیست، جاذبه زمین نیز به چشم نمی آید در حالی که وجود دارد بنابراین ملاک وجود دیده شدن نیست.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر این که درهمه زمان ها یاد خدا باشید، اظهارداشت: شیطان در حال گمراه کردن همه افراد است اما نمی تواند افراد توکل کننده به خداوند را گمراه کند؛ شناخت افراد مربوط به لباس و موقیعت نیست زیراهر شخصی که لباس روحانیت داشته باشد دلیل بر عالم بودنش نیست.

 

وی پیروزی انقلاب اسلامی را نعمت الهی دانست و گفت: در زمان رژیم سابق شیطان حاکمیت داشت و به گونه ای کار می کردند که حتی ساخت یک مسجد به سختی صورت می گرفت؛ در زمان شاه قصد داشتند روحانیت را در مقابل مردم بد جلوه دهند و از روحانیت با تعابیر زشت یاد می کردند.

 

حضرت آیت الله علوی ادامه داد: با پیامبر اکرم(ص) نیز این گونه رفتار می کردند در حالی که گناهی مرتکب نشده بود به غیر از این که مردم را به حق دعوت می کرد در مقابل امام حسین(ع) نیز بیان می کردند که تو را به قتل نمی رسانیم مگر به دلیل این که با پدرت بد بوده ایم.

 

وی با بیان این که رژیم سابق را بارها نصیحت کردیم اما تأثیری نداشت، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در زمینه انقلاب اسلامی رنج های فراوانی را تحمل کرده است و مردم نیز از ایشان حمایت کردند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تصریح بر این که ایران مستقل ترین کشور دنیا است، گفت: کشوری که تحت سلطه استعمارگران نباشد یافت نمی شود و تنها کشوری که به گونه مستقل اداره می شود و هیچ ابر قدرتی برآن تسلط ندارد ایران است و به همین دلیل دشمنان چشم دیدن ایران را ندارند؛ هدف حمله به کشورهای همسایه به زانو در آوردن ایران است./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 7 =