وظیفه خبرگان مراقبت از حاکمیت ولایت فقیه است/ مجلس خبرگان در طول رهبری است

آیت الله یزدی
رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه این مجلس گفت: مجلس خبرگان در طول رهبری است و انتخاب رهبری هم از سوی خبرگان است، وظیفه خبرگان مراقبت از این است که این نوع حاکمیت که امام راحل موسس آن است به اشکال دیگر حاکمیتی تبدیل نشود.

خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی، رییس مجلس خبرگان رهبری عصر امروز چهارشنبه ۱۹ اسفند در اختتامیه اجلاسیه نوزدهم خبرگان رهبری، گفت: هنوز دنیا ماهیت و هویت نظام و ولایت فقیه را نشناخته است و شاید نخواسته اند بشناسند، امام راحل گفتند حاکمیت ولایت فقیه حاکمیت پیامبر و حاکمیت ائمه اطهار(ع) است.

وی افزود: وظیفه اصلی مجلس خبرگان تعیین رهبری و مراقبت بر استمرار شرایط منتخب در حوزه هایی که پیش بینی شده، است؛ به طور کل مراقبت از هویت حاکمیت و ولایت فقیه را باید مورد توجه قرار داد.

آیت الله یزدی بیان داشت: کسانی در داخل و خارج به دنبال این هستند که این حکومت شبیه حاکمیت های دیگر در دنیا و اشکال مختلف حاکمیتی باشد، باید توجه داشت که حتی اگر حمایت و حضور مردم باشد بدون ارتباط با ولایت فقیه مشروعیت به وجود نمی آید.

رییس مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: برای مثال دستگاه های مختلف حاکمیتی به نحوی با نظر ولایت فقیه مرتبط می شوند و اگر این طور نباشد مشروعیت نخواهند داشت.

وی با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان در طول رهبری است و انتخاب رهبری هم از سوی خبرگان هست و وظیفه آن مراقبت از این است که این نوع حاکمیت که امام راحل موسس آن است به اشکال دیگر حاکمیتی تبدیل نشود.

آیت الله یزدی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم در شرایطی هستیم که این نوع نظام را داریم و امروز در حاکمیت ولایت فقیه قرار داریم.

وی در پایان گفت: افرادی که وارد مجلس خبرگان جدید شده اند به موضوع ولایت فقیه معتقد هستند و مجلس جدید را تشکیل خواهند داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8