برجام ۲ یعنی کنار گذاشتن گفتمان انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها/برخی می‌خواهند چرخ ارزش‌های ملت را نیز از کار بیاندازند

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر،رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی و عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر،رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی و عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی امروز با طرح عناوینی مانند برجام ۲ و ۳ می‌خواهند چرخ ارزش‌های مردم را مانند چرخ اقتصاد کند کرده و از کار بیاندازند.

 نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش غرب برای تحمیل برجام دو و سه بر ذهن نخبگان داخلی اظهارداشت: مسئله‌ای که در موضوع برجام رخ داد دارای تبعات اقتصادی، نظامی و امنیتی بود که گزارش آن در کمیسیون برجام تهیه و در صحن علنی قرائت شد.

وی ادامه داد: در جلسات کمیسیون برجام موضوع تبعات فرهنگی و اجتماعی برجام طرح شد و به کمیسیون فرهنگی مأموریت داده شد که این تبعات را بررسی کنند.

پژمان‌فر اضافه کرد: مهمترین مسئله‌ای که در عرصه فرهنگی رخ داد پذیرش گفتمانی بود که غرب برای رسیدن به اهداف خود تعیین کرده است؛ یعنی ما گفتمانی که به وسیله آن توانسته‌ایم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم کنار گذاشته و براساس گفتمان مدیریت شده غرب پیش رفتیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه دفاع مقدس و تأثیر گفتمان در پیروزی‌های به دست آمده در آن دوران گفت: زمانی که ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تجاوز بیگانگان مشخص شد آن‌ها برای مذاکره پیش قدم شدند و گفتند که باید مشکلات را پشت میز مذاکره حل کنیم اما گفتمان انقلاب به پرچمداری امام خمینی (ره) تاکید داشت که ما مسئله جنگ را در جبهه‌ها حل می‌کنیم و قطعاً اگر پشت میز مذاکره می‌رفتیم وجبی از خاک ایران به ما پس داده نمی‌شد.

پژمان‌فر امتیازات فراوان داده شده در برجام به غرب را یادآور شد و تصریح کرد: امروز بعد از اجرای برجام شاهد هستیم که غرب به سرکردگی امریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده و فشارهای اقتصادی نیز هنوز از روی ما برداشته نشده است.

وی ادامه داد: در همین راستا فشارهای مختلفی از سوی غرب در زمینه‌های مختلف به ایران تحمیل شده که علیرغم تلاش دولت برای جلوگیری از رونمایی آن‌ها به مرور برای ملت روشن می‌شود و مردم سفره‌های خالی را در مقابل خود حس می‌کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز جریانات متعددی دیده می‌شوند که همان رویه دیکته شده از سوی غرب مبنی بر کنار گذاشتن گفتمان را با حلقوم ناپاک خود تکرار کرده و به دنبال برجام ۲و ۳ هستند.

پژمان‌فر معنای اصلی عنوان برجام ۲و ۳ را کنار گذاشتن گفتمان و ارزش‌ها خواند و تاکید کرد: برجام ۲ و ۳ یعنی نه تنها در مسئله هسته‌ای بلکه در مسائل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی نیز گفتمان را کنار بگذاریم کما اینکه برخی امروز راه نجات ملت را پیوستن به تجارت جهانی و باز کردن دروازه گمرکات کشور برای واردات می‌دانند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نقشه راه نجات کشور را با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعیین کرده‌اند اظهار داشت: برجام ۲ و ۳ یعنی عقب نشینی در همه عرصه‌های گفتمانی و گذشتن از ارزش‌ها و پذیرش دیکتاتوری طاغوت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان به برخی از وعده‌های انتخاباتی اشاره و خاطرنشان کرد: برخی امروز می‌خواهند علاوه بر کند کردن چرخ اقتصاد و فناوری هسته‌ای ملت چرخ فرهنگ و ارزش‌های مردم را نیز تعطیل کنند.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 4 =