همراهی با دولت برای همه ما یک وظیفه است/ مردم اجازه نمی دهند عده ای با «برجام۲» برنامه موشکی را زیر سؤال ببرند

آیت الله علم الهدی
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
آیت الله علم الهدی گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب همدلی و کمک به دولت را مطرح می فرمایند، این مسأله به عنوان یک وظیفه برای ما مطرح می شود، از همین رو اگر ما در مسیر برجام و جریان های پسابرجام حرفی می زنیم، در راستای دولت ستیزی نیست بلکه در راستای تحلیل عداوت دشمن است که تاکنون از دشمنی اش دست برنداشته.
 آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به این که راهبردهای مقام ولایت زیربنای برنامه ریزی های سال کشور در زمینه های مختلف فردی و اجتماعی است، گفت: «تبیین ماهیت دشمن» و «علاج واقعی کشور در برابر توطئه های انگلیسی» نکات مهمی بود که به عنوان دو اصل در بیانات رهبر معظم انقلاب مطرح شد.

همراهی با دولت یک وظیفه برای همه ما است

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب بر عداوت آمریکا با جمهوری اسلامی، افزود: از روز اولی که مذاکرات هسته ای آغاز شد، رهبری دو مطلب را به عنوان هشدار به مردم اعلام کردند؛ یکی این که آمریکا قابل اعتماد نیست و دیگری این که آمریکا دشمن ما است و نه تنها در جریان های مختلف از دشمنی اش دست نمی کشد، بلکه جریان ها را برای پیشرفت عداوت و دشمنی اش استخدام خود می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تصریح بر این که وابستگی امت به ولایت یک وابستگی سیاسی صرف نبوده و بر اساس اعتقاد، دین و تکلیف مداری است، خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب همدلی و کمک به دولت را مطرح می فرمایند، این مسأله به عنوان یک وظیفه برای ما مطرح می شود. از همین رو اگر ما در مسیر برجام و جریان های پسابرجام حرفی می زنیم، خدای ناکرده در راستای دولت ستیزی نیست، بلکه در راستای همراهی با دولت است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب تیم مذاکره کننده را به تمام جهات توثیق فرموده و آن ها را به عنوان فرزندان انقلاب معرفی می کنند، تحلیل های ما به معنای نقد عملکرد این عزیزان در عرصه فعالیت هایی که در عرصه مذاکرات انجام دادند نیست، بلکه در راستای تحلیل عداوت دشمن است که تاکنون از دشمنی اش دست برنداشته.

طرح های ضد ایرانی آمریکا پس از برجام دو برابر شده است

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که طرح های ضد ایرانی آمریکا در دوران پسابرجام در مقایسه با طرح های آن ها در طول عمر انقلاب، دو برابر شده است، اظهار کرد: نتیجه برجام این شده است که ایران به تعهدات خودش عمل کند، اما دشمن نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده، بلکه طرح های ضد ایرانی دولت و کنگره آمریکا به اندازه دو برابر دشمنی های گذشته آن ها رشد داشته است.

وی یادآور شد: جریان قضایی آمریکا تا پیش از برجام وارد طرح های ضد ایرانی نشده بود اما بعد از برجام، قوه قضایی آمریکا دو حرکت انجام داده؛ اولا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از اموال مردم ما را با یک ادعای پوچ و واهی مصادره کرده است و ثانیا این که اخیرا گفته اند ایران در حادثه ۱۱ سپتامبر شرکت داشته و برای غرامت کشته شدگان آن حادثه ایران را محکوم کرده اند.

آیت الله علم الهدی ضمن آمریکایی سعودی دانستن حادثه ۱۱ سپتامبر، محکوم کردن ایران به دخالت در این واقعه را نتیجه مذاکره و لبخند به آمریکا دانست و تصریح کرد: شما ببینید آمریکا چه جانوری است که بعد از این همه حرف زدن ها و قرارداد امضا کردن ها، با این درنده خویی با ما برخورد کند و در حالی که هنوز مسأله تحریم ها حل نشده، تحت عنوان مسأله موشکی اقدام به اضافه کردن تحریم ها کرده اند.

لزوم شناخت دشمنی های بی سابقه آمریکا

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به واکنش سران آمریکایی به برنامه موشکی جمهوری اسلامی، گفت: ما ملتی نیستیم که خود را تسلیم شمشیر مغول می کردند. آن حوادث تمام شد. آن روز مردم رهبر نداشتند، ولایت فقیه بر نظام حاکم نبود و حجت امام زمان(عج) مدیریت مردم را به دست نگرفته بود.

وی افزود: آمریکای ناپاک ما را با آن مردم اشتباه گرفته و می گوید «شما را تحریم می کنم، اقتصادتان را به هم می زنم تا جایی که تسلیم شوید، حق دفاع از خود نداشته باشید و جان و مال و ناموس خود را از من که بدتر از مغول هستم، در امان قرار ندهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب می گویند ما با چنین دشمنی روبرو هستیم. آیا رویارویی با این دشمن این گونه است که همه چیزمان را بدهیم تا فقط تحریم مان نکند؟

مردم اجازه نمی دهند عده ای با «برجام۲» برنامه موشکی را زیر سؤال ببرند

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که برخی برای برداشته شدن تحریم ها برنامه ریزی منفعت طلبانه کرده اند، تصریح کرد: آن شیاطینی که در پشت پرده در جریان‌های سیاسی مملکت دنبال غارتگری نفت هستند و می‌خواهند یک کاری کنند که تحریم نفتی برداشته شود تا در معاملات نفتی بدزدند، بخورند و ببرند و ملت به هر بدبختی دچار شد، ازنظر آنان اشکالی ندارد، آنان اگر از شیطنت شان دست برندارند به فرمان رهبر انقلاب افشاگری خواهد شد و ملت یک نفر از این افراد را نمی‌گذارند در این مملکت نفس بکشند.

امام جمعه مشهد مقدس خطاب به این افراد گفت: شما فکر کرده ‌اید بروید یک‌گوشه مملکت در یک زاویه بنشینید به خیال خودتان کسی با خبر نشود و با یک عده دزد دست تان را روی هم بگذارید و بعد بیایید برجام دوم راه بیندازید و صنایع موشکی را زیر سؤال ببرید؛ چنین چیزی محال است.

وی در پایان افزود: مردم ما رهبر بیدار دارند، نه‌تنها رهبر بیدار دارند، بلکه رهبر بیدارساز دارند. ‌رهبری که به بیداری خودش اکتفا نکرده، ملت را نیز بیدار می‌کند و اگر این توطئه ها افشا شود، ملت ما در برابر آن آرام نمی‌گیرند. نمونه ‌اش را در نهم دی ماه دیدید و این را بدانید این شیطنت ‌ها در کشور، جامعه و نظام ولایی ما به هیچ وجه قابل اجرا نیست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 1 =