والاترین شهدای طلاب حوزه علمیه خراسان از مدرسه «حاج‌آقا» تقدیم انقلاب شدند/ داستان تبدیل خانه استیجاری به مدرسه علمیه

خبرگزاری فارس: والاترین شهدای طلاب حوزه علمیه خراسان از مدرسه «حاج‌آقا» تقدیم انقلاب شدند/ داستان تبدیل خانه استیجاری به مدرسه علمیه

یکی از شاگردان آیت الله موسوی نژاد گفت: والاترین شهدای طلاب حوزه علمیه خراسان از مدرسه علمیه آیت الله موسوی نژاد تقدیم انقلاب شده اند.

خبرگزاری فارس، با تسلیت رحلت آیت‌الله موسوی‌نژاد استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان و مؤسس حوزه علمیه موسوی‌نژاد مشهد مقدس، اظهار کرد: آیت‌الله موسوی‌نژاد یکی از طلاب قدیمی مشهد مقدس هستند که هم‌دوره‌ مقام معظم رهبری در مدرسه علمیه نواب نیز بودند و سال‌های سال در کنار هم تحصیل می‌کرده‌اند.

وی افزود: آیت‌الله موسوی‌نژاد همچنین به خاطر دغدغه‌ای که در حوزه تربیت طلاب داشتند، قبل از انقلاب بخشی از منزل شخصی خود را که استیجاری هم بود با اجازه صاحب‌خانه تبدیل به مدرسه علمیه کرده و ۴۵ سال پیش مدرسه «حاج‌آقا» را پشت مسجد صدیقی‌ها تأسیس کردند.

خداوردی ادامه داد: در بدو تأسیس مدرسه مخالفت‌هایی از جانب همسایه‌ها صورت می‌گرفت اما زمانی که همسایه‌ها وضعیت شاگردان و تربیت طلاب را دیدند نظرشان تغییر کرد و حتی این مدرسه باعث خیروبرکت در این محله شد.

وی تأکید کرد: والاترین شهدای طلاب حوزه علمیه خراسان از این مدرسه تقدیم انقلاب شده است. همچنین در طول این سال‌ها، بسیاری از اساتید دروس خارج از فقه قم و برخی علمای طراز اول کشور مانند آقای رئیسی تولیت آستان قدس رضوی جزو شاگردان مرحوم آیت‌الله موسوی‌نژاد بودند.

خداوردی در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی هم‌وغم آیت‌الله موسوی‌نژاد اخلاق بود. در دورانی که درس اخلاق در حوزه جایگاهی نداشت هرروز این درس در مدرسه ایشان برگزار می‌شد و عمدتاً هم خودشان تدریس می‌کردند. ایشان هیچ تشریفاتی برای بحث و درس قائل نبودند و از همه‌وقت خود برای تربیت طلاب مایه گذاشتند و تقریباً نیم‌قرن تلاش و کوشش صادقانه و خالصانه از خود بر جای گذاشتند.

وی دیگر ویژگی این عالم را تقید به نظم و ترتیب ذکر کرد و گفت: نسبت به نظم و حضور طلاب در مدرسه تأکید خاصی داشتند به‌طوری‌که ما هیچ روز تعطیلی جز روز جمعه نداشتیم و هیچ برنامه‌ای هم جز درس نداشتیم. البته در برخی مناسبت‌ها مثل عاشورا و تاسوعا مدرسه تعطیل بود اما به‌جای آن مراسم عزاداری برپا بود و ایشان از همه تلاش و کوشش خود برای این امر استفاده کردند و به لطف خدا طلبه‌های خوبی تحویل اجتماع دادند.

شاگرد این عالم برجسته یکی دیگر از خصوصیات بارز آیت‌الله موسوی‌نژاد را مخالفت ایشان در بیان مدح و ستایش ذکر کرد و گفت: این استاد همواره نسبت به تعریف و تمجید مخالفت نشان می‌داد. این رفتارهای خالصانه منشأ خیر و برکات بوده است. همان‌گونه که مدرسه ایشان هم‌اکنون در حال بازسازی بوده و به لطف خداوند همچنان برقرار است.

شایان‌ ذکر است مراسم تشییع‌ جنازه، فردا ۲۶ فروردین‌ماه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح از حسینیه نجفی‌ها به سمت حرم مطهر برگزار می‌شود و محل دفن ایشان هم در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) خواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 3 =