عضو اتاق فکر تبلیغ : مقصران سیاست های کاهش جمعیت به جای عذرخواهی رویه گذشته را دنبال می‌کنند

حجت الاسلام نظافت با اشاره به سیاست های غلط کاهش جمعیت، گفت: مایه تأسف است که رهبر معظم انقلاب جای دیگران عذرخواهی می کنند ولی آن ها که مسؤول مستقیم کاهش جمعیت هستند نه تنها عذری نمی خواهند بلکه همان رویه گذشته را دنبال می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مجمد جواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد همزمان با روز جمعیت در همایش «فرزندآوری، مهدی یاوری» در تالار صبا گفت: انتظار فرج، تنها یک حس و حال نیست بلکه اقدام و عمل و درجه ای است که انسان تا ارتقا نیابد به آن نمی رسد چرا که پیامبر اکرم(ص) فرمودند انتظار بالاترین اعمال است نه بالاترین احساس ها.

وی با بیان این که مهدی یاوری کار کسانی است که دو دعوت خدا یعنی دعوت به ایمان و نیز یاری خدا را شنیده و لبیک گفته اند، افزود: خداوند نیاز به یاری ندارد و منظور از یاری خدا، یاری دین و ولی خدا است؛ وظیفه داریم هم خودمان یاور دین و ولی خدا باشیم و هم یاوران را پرورش دهیم.

با رویه کنونی در مسأله خانواده و جمعیت، نمی توانیم مهدی یاور باشیم

حجت الاسلام نظافت با بیان این که کمرنگ شدن ارزش ها باعث بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق و کاهش میل به فرزندآوری شده است، خاطرنشان کرد: اینگونه که پیش می رویم، جامعه ما دیگر نمی تواند حامی ارزش ها و ادامه دهنده راه شهدا باشد چرا که یاری حضرت مهدی(عج)، به قدرت، قوت و نسلی با صلابت نیاز دارد.

استاد حوزه علمیه افزود: قرآن کریم در این زمینه هشدار داده است که بنا نیست همیشه پرچم دست ما بماند و اگر به  موقع عمل نکنیم پرچم را از ما گرفته و به دیگران واگذار می کند.

پدران و مادران ما با وجود آگاهی کمتر، به دلیل عمل به وظیفه موفق تر بودند

وی در تبیین علت موفقیت نسل های گذشته گفت: در نسل سرافراز دیروز این نبود که مادر و پدر بلد باشند چه کنند و همه کارشان را درست انجام دهند اما مجاهدت داشتند و وظیفه شان را انجام می دادند چرا که انسان مزد نیّت و عملکرد صحیح خود را می گیرد نه نتیجه را.

فرزند نعمت و هدیه خداست

حجت الاسلام نظافت، غفلت از ارزش فرزند را از عوامل کاهش میل به فرزندآوری عنوان و اظهار کرد: امروز اغلب خانواده ها تحت تأثیر هجوم ناجوانمردانه بیگانگان، ارزشی برای فرزنددار شدن قائل نیستند در حالی که فرزند، هدیه و نعمت خداوند است و وای به حال آنان که هدیه خدا را پس می زنند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به روایات فراوانی که در بیان ارزش فرزند و توصیه به ازدواج وجود دارد، گفت: اصولا از دلایل توصیه اکید اسلام به ازدواج، تکثیر نسل و فرزندآوری است به همین دلیل از همان ابتدای خاستگاری در قالب دعا به آن پرداخته شده است.

وی با بیان این که کسانی که عمدا فرزند ندارند دچار کمبود هستند، یادآور شد: اسلام و ارزش ها را همیشه جمعیتی اندک حفظ کرده اند؛ نام این همایش، «فرزندآوری، مهدی یاوری» انتخاب شد چرا که امروز حل مشکل جمعیت هم روی دوش دغدغه مندان ظهور است.

حجت الاسلام نظافت تصریح کرد: مشکل این است که حتی خانواده های ارزشی ما هم که در زبان عشق و ارادت به رهبر معظم انقلاب دارند برای فرزندآوری بهانه می آورند وگرنه خانواده غیرارزشی که اتفاقا هر چه کمتر تولید مثل کنند بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام می خواهد انسان در ابعاد مختلف رشد کند؛ یک بعد انسان، عواطف او است که در خانه ای که فرزند باشد عواطف رقیق و ابراز می شود؛ امام صادق(ع) می فرمایند خداوند بنده را رحمت می کند به خاطر دوست داشتن بچه اش.

فرزند، زمینه ساز ثواب برای انسان است/ یادمان رفته کجا و چرا آمده ایم؟

استاد حوزه با بیان این که فرزند، زمینه ساز ثواب برای انسان است و حتی نگاه، بوسه و نوازش او ثواب دارد، افزود: متأسفانه ما اغلب تحت تأثیر جو هویت، شخصیت و شرافت خود را از دست می دهیم و یادمان می رود با ارزش هایمان زندگی کنیم.

حجت الاسلام نظافت ادامه داد: مشکل این است که یادمان رفته کجا و چرا آمده ایم؟ خیال می کنیم دنیا برای لذت آفریده شده در حالی که دنیا جای رنج وسختی است تا انسان ساخته شود بنابراین اگر کسی رنج در راه خدا آن هم از نوع شیرینش(فرزندداری) را برنتابد، خدا به گونه ای دیگر او را مبتلا خواهد کرد.

طلاق ها و خلاف ها از زمانی زیاد شد که جمعیت کاهش یافت

وی تأکید کرد: اشتباه است که تصور کنیم کسانی که فرزند کمتری دارند، مشکل ندارند بلکه درست از زمانی که فرزندآوری کم شد، زندان ها، خلاف ها، خانه سالمندان و طلاق ها افزایش یافت؛ وقتی به بچه القا می کنند دنیا جای خوشگذرانی است، آن ها هم برای رسیدن به لذت وخوشی ها، پدر و مادر سالمندشان را به خانه سالمندان می سپارند.

حضور حداکثری زن در جامعه حتی برای خود او هم دردسرساز است

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با ابراز تأسف از جدایی افکنی میان زن و محیط خانه تحت عنوان فریبنده حضور حداکثری در جامعه و اشتغال وی، گفت: خداوند به مرد مهر کمتری داده اما به زن نسبت به مرد، مهر بیشتری داده تا از رنج ها هم لذت ببرد و بتواند عاشقانه فرزندش را تربیت کند.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به اجر بارداری، زایمان و شیر دادن فرزند یادآور شد: هر روز به خانم باردار باید التماس دعا گفت چرا که طبق روایات، مجاهد راه خدا با زبان روزه و قائم به نماز شب است ولی ما از این ارزش گذاری ها و تبعات سوء فرزند کم غفلت داریم.

وی با بیان این که وظیفه اصلی زن، تربیت فرزند است، گفت: حضور حداکثری زن در جامعه حتی برای خود او هم دردسرساز است.

استاد حوزه با اشاره به توطئه دشمن و مزدوران داخلی آن برای کاهش جمعیت گفت: عمدا افزایش جمعیت را تأخیر می اندازند تا ده سال آینده که جمعیت به افول برسد و نظام اسلامی خود به خود تسلیم شود.

حجت الاسلام نظافت، سرد شدن زندگی، حضور نیروی انسانی بیگانه در صنعت و عرصه های مختلف کشور را از تبعات کاهش جمعیت برشمرد و افزود: نگذاریم پرچمی که با خون شهدا بالا رفت، با سستی و کم کاری ما سقوط کند.

مقصران به جای عذرخواهی، سیاست های غلط را تقویت می کنند

وی ادامه داد: مایه تأسف است که رهبر معظم انقلاب جای دیگران عذرخواهی می کنند ولی آن ها که مسؤول مستقیم کاهش جمعیت هستند نه تنها عذری نمی خواهند بلکه همان رویه گذشته را دنبال می کنند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) خطاب به مردم به ویژه فعالان فرهنگی تأکید کرد: خدا را بندگی کنیم و از سرزنش ها نترسیم. تلاش کنید الگو باشیم و با عمل و رفتار خود به معروف دعوت کنیم.

آرامش در گرو اخلاق، معرفت، ادب و معنویت است نه امکانات

وی اضافه کرد: به ویژه اعضای حلقه های صالحین که چشم امید رهبر معظم انقلاب هستند باید الگوی عملی باشند و نشان دهند که زندگی با فرزند زیاد و امکانات کم، لذت و شیرینی بیشتری دارد چرا که آنچه آرامش می آورد، اخلاق، معرفت، ادب و معنویت است نه امکانات.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 5