ملت ایران عواقب باج ندادن به استکبار را پذیرفته است

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که ملت ایران عواقب باج ندادن به استکبار را پذیرفته است و ایستادگی می کند، گفت: تحریم اقتصادی، هجمه فرهنگی و ترور شخصیت های مؤثر از جمله اقدامات جبهه کفر و استکبار علیه ملتی است که حاضر به باج دادن به آنان و پذیرفتن حاکمیت ظلم نیست.
حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، شنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با اشاره به آیه ۵۵ سور نور اظهار کرد: خدای متعال به مؤمنان صالح وعده داه است که در زمین حاکمیت و امنیت پیدا می کنند و این امری قطعی و تخلف ناپذیر است که در قرآن کریم گاهی به عنوان اراده حکیمانه خدای متعال و گاهی به عنوان وعده الهی از آن یاد شده است.

حجت الاسلام شریعتی تبار افزود: اگر اراده مبدأ عالم هستی براین تعلق گرفته است که مستضعفان و صالحان وارث زمین شوند، هیچ چیز نمی تواند در برابر اراده خداوند عرض اندام کند و وعده خداوند تخلف ناپذیر است.

مفهوم واقعی مستضعف

وی با بیان این که مستضعف به معنای استضعاف اقتصادی یا استضعاف فرهنگی نیست، مطرح کرد: منظور از مستضعف در این جا انسان هایی است که برای رسیدن به حق، عدالت، ارزش های انسانی و اسلامی تلاش می کنند و عزّت مندای در لوای پرچم و دین اسلام هستند، از سوی مستکبران و سلطه طلبان مورد ظلم قرار می گیرند.

امام جمعه سابق تربت حیدریه بیان کرد: بندگان صالحی که عزّت مندانه تن به ظلم نمی دهند که تلاش ملت ایران برای پیروزی انقلاب را می توان مصداقی از آن دانست.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران که ثمره خون شهدا و مجاهدت های امام راحل است بر مبنای این اعتقادات شکل گرفت که نمی خواهد زیر پرچم و حاکمیت خدا زندگی کند و نمی خواهد تحت سلطه طرح ذلّت بار کاپیتولاسیون آمریکایی باشد.

اقتصاد مقاومتی؛ مانع تسلط مستکبران

حجت الاسلام شریعتی تبار خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) این آموزه های قرآنی را مبنای قیام و نهضت خود قرار دادند که خداوند هرگز قرار نداده است کفّار بر مسلمانان در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصاد و فرهنگی مسلط شوند.

خطیب حرم مطهر رضوی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی که امروز رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند یعنی جامعه اسلامی، دولت و نظام اسلامی باید به درجه ای در حوزه اقتصادی برسد که تکانه های تحمیلی جبهه استکبار نتواند آن ها را بلرزاند و زمینه تسلّط کفار را فراهم سازد.

ملت ایران؛ مصداقی از مستضعفان صالح

وی متذکر شد: دلیل دشمنی و دعوای جبهه استکبار با ما دین و مکتب اسلام است این که نمی خواهیم به آن ها باج دهیم و حاکمیت ظلم را بپذیریم و زندگی زیر پرچم الله از نظر آنان جرمی نا بخشودنی است از این رو ما را با هجمه های فرهنگی، تحریم اقتصادی، ترور شخصیت های آنان و مسائلی از این قبیل مورد ظلم قرار می دهند.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: ملت مؤمنی که در مسیر آرمان های خویش با دشمن استقامت کند و از طرف مستکبران مورد ظلم و ستم قرار گیرد مصداق مستضعفان صالحی است که وعده خداوند بر آنان تعلق گرفته است.

تخلف ناپذیر بودن وعده الهی

وی با بیان این که و وعده خداوند تخلف ناپذیر است، افزود: کسی خلف وعده می کند که یا قادر به عمل به وعده اش نیست یا به طور عمدی پیمان شکنی می کند که از نظر عقل و وجدان بشری کاری مذموم و از خدای حکیم و غنی به ذات به دور است.

حجت الاسلام شریعتی تبار ادامه داد: وعده خدای متعال به مؤمنان صالح حقیقت قرآنی و روایی است که اراده حکیمانه خداوند بر این تعلق گرفته مستضعفان و صالحان وارث امکانات زمین شوند و ما نیز نسبت این جریان ایمان و باور داریم.

وی با بیان این که نقش ما در این جریان همان وظایف شیعه در عصر غیبت است، ابراز کرد: جامعه منتظر ظهور باید برای ارزش های دینی و الهی تلاش کند و در حد معرفت و ظرفیت خود به آن ها پایبند باشد.

خودسازی؛ یکی از وظایف منتظران

امام جمعه سابق تربت حیدریه افزود: این جامعه باید با معرفت به امام عصر، انتظار فرج، تلاش در راستای اهداف حضرت مهدی(عج)، پایبندی به عدالت، اصلاح خود، مراقبت از فرزندان و دعا برای فرج زمینه ساز ظهور حضرت بقیه الله زمینه شود.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: یکی از وظایف منتظران خودسازی است که ماه رمضان فرصتی برای تهذیب و این خودسازی در واقع جهاد اکبر است.

حجت الاسلام شریعتی تبار با اشاره به این که مبارزه و نبرد با دشمن نیازمند تمرین و تقویت قوای نظام است، بیان کرد: خداوند برای مبارزه با نفس اماره و شیطان ماه های رجب و شعبان را ماه تمرین و رزمایش این جهاد اکبر قرار داده است تا با استغفار برای استقبال از ماه رمضان آماده شویم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 7