حج بدون برائت، همراهی با آمریکا است

عضو هیأت امنای اتاق فکر و تبلیغ خراسان با تأکید بر این که اسلامِ ما در مقابل استکبار است، گفت: حج بدون برائت، همراهی با آمریکا استخبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی دهشت، عضو هیأت امنای اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در حرم مطهر امام رضا (ع) در ادامه مبحث «نقش امام خمینی در گسترش اسلام» با اشاره به آیه ۳۶ سوره نحل، اظهار کرد: پیامبران آمده اند تا به مردم فرمان خداپرستی و اجتناب و دوری از طاغوت دهند که اطاعت  از همین کلام قرآن کریم آغاز گر دشمنی ما با استکبار است.

وی افزود: علت این که استکبار امروز با جمهوری اسلامی سر ستیز دارد، این است که در نقطه مقابلش ایستادیم اما  اسلامِ عربستان و سعودی ها در کنار آمریکا است و معارضه ای با آن ها ندارد.

عضو اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: حجّی که بدون «مرگ بر آمریکا» و برائت از اسرائیل باشد کسی مانع آن نمی شود، بلکه به جای یک مرتبه می توان چندین مرتبه حج به جای آورد زیرا که تعارضی با سیاست آمریکا ندارد.

وی با تأکید بر این که اسلامِ ما در مقابل استکبار است، ابراز کرد: اسلام سعودی ها در کنار آمریکا و اسلام داعشی ها در کنار صهونیستی ها است که فقط نامش اسلام است و خطری ندارد، آن ها زمانی احساس خطر می کنند که حج ابراهیمی برپا شود و در آن «الموت آمریکا»، «الموت اسراییل» و «الموت عدوّالله» گفته شود.

حجت الاسلام دهشت عبادت خداوند، اطاعت نکردن از طاغوت و تذکر به سرمایه های آدمی، دادن برنامه و الگو به انسان را مؤلفه های اسلام ناب محمدی عنوان کرد که از جمله رسالت انبیا اعلام آن ها است.

مؤلفه های اسلام ناب محمدی 

عضو هیأت امنای اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: اولین مؤلفه توحید ناب و پذیرفتن وحدانیت خدای متعال، دوم عبادت نکردن طاغوت است یعنی وقتی خداشناسی صحیح باشد دیگرطاغوت پرستش نمی شود در حالی که  طاغوتی ها در مواضع خود جرأت سخن گفتن ضد اسرائیل و آمریکا ندارند.

سخنران حرم رضوی تصریح کرد: به فضل الهی رهبری داریم که با داشتن دلی محکم در برابر طاغوت ایستاده اند، رهبری که در دنیا نظیر ندارد، هیچ رهبری در دنیا نیست که جرأت تعرض به اسراییل و آمریکا داشته باشد، اما شجاعت علوی و تهدیدهای ایشان اسراییل و آمریکا را ترسانده که ماحصل توحید ناب است.

وی با بیان این که روش طاغوت استخفاف، ذلّت دادن و تحقیر کردن است، مطرح کرد: آنان با به کاربردن لفظ «جهان سومی» محترمانه به ما توهین می کنند و فحش می دهند، جهان سوم به معنای عقب افتاده است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاختند که دیدگاهی تکبّر آمیز و اهانت به ملت هاست.

حجت الاسلام دهشت به نقل از قرآن کریم، گفت: نتیجه تبعیت از طاغوت ذلّت است، وقتی قوم موسی از فرعون تبعیت می کردند هرنوع توسری که از فرعون می خوردند سربلند نمی کردند و از او اطاعت می کردند.

عضو هیأت امنای اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خرسان ابراز کرد: حضرت موسی(ع) آمد و آن ها را تکریم بخشید و بزرگ کرد، ما نیز روح اللهی یافتیم که ما را عزیز، تکریم و بزرگ کرد.

زبان روح الله، زبان بین المللی بود

وی با بیان این که همه انسان ها، در هرجا، با هررنگ و نژادی دارای سرمایه هایی هستند، اظهار کرد: صالحان خدا مردم را بزرگ و طاغوت آن ها را تحقیر می کنند تا از این تحقیر کردن بهره ای ببرند، انبیاء و اولیا آمده اند به بشر درباره آنچه در اسلام ناب است به عنوان سرمایه آن ها تذّکر دهند.

حجت الاسلام دهشت با اشاره به این که همه انسان های دارای خلقت درونی و فطرت هستند، عنوان کرد: به آمریکایی بودن فرد نگاه نکنید بلکه به قلب و فطرت او توجه کنید، امام خمینی با زبان بین المللی با مردم صحبت می کردند، زبان فطرت، زبان قرآن و زبان انسان ها است، بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، این انقلاب بدون امام راحل در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست.

وی با تأکید بر این که اولیا و اهل بیت پیامبر(ص) شخصیت هایی بین المللی هستند، خاطرنشان کرد: آن ها از ما می ترسند که ۲۴ ساعتِ شبانه روز بدون کمترین دقیقه ای تخلف در حال حمله به نظام، مکتب و عقاید ما هستند، آن ها تحمل ندارند که اگر بگذارند در گستره جهانی یک پیام فطری را با زبان خود انسان ها صادر می کنیم.

آل یهود قلب مستضعفان را نشانه گرفته است

عضو اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان دومین سرمایه انسان ها قلب عنوان و بیان کرد: یکی از گروه هایی که قلب را از بین بردند و قلب ندارند یهودی ها هستند، این نانجیب ها قلب مردم را نشانه گرفته اند و هدف آن ها قلب مستضعفان است.

وی با بیان این که سومین و ارشد سرمایه های هر آدمی عقل اوست، متذکر شد: این موهبت را فقط خداوند به انسان می دهد و کس دیگری حتی پیامبران قادر به دادن نعمت عقل به آدمی نیستند بلکه پیامبران و اولیای دین تقویت عقل می کنند.

حجت الاسلام دهشت با اشاره به سوره والعصر ابراز کرد: همه انسان ها در خسران و زیان هستند غیر از گروهی که ایمان آوردند یعنی ایمان جلوی ضرر و زیان را می گیرد.

پیشرفت تکنولوژی یا سقوط آدمی

خطیب حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: تا زمانی که حضرت بقیه الله(عج) ولی خدا، ظهور نکنند در عین این که در ظاهر انسان در حال رشد و پیشرفت تمدّن است اما در واقع در حال سقوط است.

عضو اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان هشدار داد: فریب تکنولوژی ها را نخورید به سقوط توجه کنید، مادامی که ظهور امام عصر(ع) به تأخیر بیفتد ما ضرر کرده ایم و سرمایه های در حال نابودی است.

وی به متفاوت بودن سرمایه با ثروت اشاره کرد و افزود:  این اسلام را با اسلام آمریکایی که نه فطرت، نه قلب و نه عقل دارد مقایسه کنید و ببیند کدام یک کارکرد دارند اسلام آمریکایی تنها اسم اسلام دارد اما خلاف جهت آن عمل می کند.

حجت الاسلام دهشت ابراز کرد: به فضل الهی این انقلاب رو به رشد است و در حد توان خود احکام را اجرا می کند، این که امروز انقلاب در دل مستضعفان جهان جای بازکرده این تفاوت ها است، به فرموده خود امام ادعای صددرصد اسلامی بودن نداریم و ممکن است دچار ضعف هایی باشد.

انقلاب به چهان الگو داد

وی با اشاره به این که از دیگر مؤلفه های اسلام ناب دادن برنامه و الگو به انسان است، اطهار کرد:  انقلاب اسلامی به چهان الگو داد و خباثت سعودی ها ارتباط یمن، فلسطین و لبنان با ما است، در حالی که ما به آنان کاری نداریم اگرچه آقا فرمودند ما از مستضعفان حمایت می کنیم اما مهم این است که آن ها از ما الگو گرفته اند و به استکبار تودهنی زده اند.

عضو اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد:  امام راحل این اسلام را با پنج ویژگی حیات دوباره بخشید از این رو امام را مجدد اسلام ناب محمدّی می دانیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 7 =