«مشهد ۲۰۱۷» ؛ بهترین فرصت معرفی ظرفیت های معنوی و فرهنگی

رشیدیان استاندار خراسان
استاندار خراسان رضوی، “مشهد ۲۰۱۷” را فرصتی برای نشان دادن ظرفیت های معنوی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: می توان با توجه به ظرفیت معنوی، فرهنگی و تاریخی مشهد مقدس، برای تعامل با مسلمانان جهان برنامه ریزی خوبی انجام داد.
علیرضا رشیدیان، ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تعیین مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی، گفت: در این فرصت ۵۲ هفته ای که برای این شهر در نظر گرفته شده، می توان با توجه به ظرفیت معنوی، فرهنگی و تاریخی آن برای تعامل با مسلمانان جهان برنامه ریزی خوبی انجام داد.

وی به همکاری و فعالیت های دستگاه ها و نهادهایی مانند حوزه علمیه، وزرات علوم و فناوری، وزرات راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و… اشاره و خاطر نشان کرد: بنابراین بوده هر فکر و ایده ای که برای این فرصت فرهنگی ارائه شده، جمع آوری و پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه، مهمترین کار رسانه ها را توجیح و آماده سازی افکار عمومی مشهد برای تعامل و ارتباط با این رویداد مهم دانست و از آنان خواست برای ایجاد همگرایی و آمادگی مردم برای ورود به این ظرفیت همکاری کنند.

رشیدیان در ادامه به آغاز برنامه ریزی ها و طراحی های بافت فرسوده اطراف حرم مظهر رضوی از دهه ۷۰ شمسی اشاره کرد و گفت: نگهداری بافت های تاریخی و مدارس علمیه باید به نوعی در این مورد مدنظر قرار گیرد و صرف پاساژها و مراکز اقتصادی نباشد.

وی افزود: باید با کمترین خسارت ها نسبت به این امور نگاه معماری اسلامی همراه با ارزش های دینی و فرهنگی را در ساخت و سازهای اطراف حرم مطهر امام هشتم(ع) مورد توجه قرار  داد.

وی در ادامه پرسش های خبرنگاران درباره مسئله روزه خواری ابراز داشت: برخی کارها مانند روزه خواری جرم است و از هیچ کسی به هیچ عنوان بهانه ای پذیرفته  نمی شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به قانون رعایت حجاب در کشورمان، تصریح کرد: مسئله عفاف و حجاب نیز بر همین اساس است و باید توجه داشت که امروز تهاجم و تخریب ارزش های ملی و دینی توسط دشمنان دنبال می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 16