چهار دانشگاه بزرگ شیعه‌شناسی در اسرائیل فعالیت می کنند

  استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان این که دانشگاه‌های متعددی در سطح بین‌المللی در مورد اسلام، تشیع و موعود مشغول به تحقیق هستند گفت:چهار دانشگاه بزرگ شیعه‌شناسی زیر نظر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فعالیت می‌کنند. به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام محمد شهبازی در همایش آموزشی مهدویت که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: نخستین صله رحمی که در روایات اسلامی به آن تاکیدفراوان شده، ارتباط با امام معصوم(ع) است.

وی افزود: در همه ادیان ابراهیمی و غیر آن مسئله موعود وجود دارد؛ در آیین هندو دهمین تجلی ویشنو با نام کلکی همان موعود نهایی است و در دیگر ادیان هم به همین ترتیب می‌توان موعودهایی را یافت.

استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان این که اعتقاد به موعود نهایی و منجی بشریت تنها در اسلام و در میان شیعیان نیست گفت: این امر جزو آموزه‌های مشترک تمام ادیان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های متعددی در سطح بین‌المللی در مورد اسلام و تشیع و مسئله موعود مشغول به تحقیق هستند؛ چهار دانشگاه بزرگ شیعه‌شناسی در رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند.

شیعه شناسی CIA

حجت‌الاسلام شهبازی با اشاره به تدریس دو واحد مهدویت‌شناسی در دانشگاه کلمبیا آمریکا خاطرنشان کرد: در CIA گروهی مسئول بررسی و مطالعات مهدویت وجود دارد که مأموران آن به کشورهای مختلف از جمله ایران سفر و اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت افزود: غربی‌ها تحلیل‌های خود را از مجموعه روایات اسلامی و مسیحیت عرضه کرده‌اند و در برخی نتایج، مهدی موعود را همان ضد مسیح معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به کتاب‌ها و رمان‌های فراوانی که در تیراژ وسیع در مورد اسلام، مهدویت و ضد مسیح چاپ و منتشر می‌شوند تصریح کرد: محققان مختلفی در حوزه‌های گوناگون ادیان در این زمینه به نگارش کتاب و مقاله مشغول هستند.

حجت‌الاسلام شهبازی گفت: در کنار این محققان و نویسندگان، شبکه‌ها و سایت‌های اینترنتی فراوانی مشغول فعالیت بر ضد مهدویت هستند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: کشیش‌های متعددی هم که جزو معتبرترین کشیش‌های آمریکایی هستند در زمینه موعود شیعیان فعالیت‌های تبلیغی دارند؛ آنها حتی این مسئله را به مذاکرات هسته‌ای هم تعمیم داده‌اند و می‌گویند خداوند در کتاب مقدس آورده است، ایران قصد دارد بمب اتم را در اختیار مهدی موعود قرار دهد تا او علیه غرب مبارزه کند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته شبکه‌های ماهواره‌ای علیه تشیع و مهدویت گفت: پروتستان‌های بنیاد‌گرا در آمریکا جمعیتی بالغ بر ۷۰ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند و اعتقاد دارند بنابر کتاب مقدس، ضد مسیح همان مهدی شیعیان است و وظیفه آنها نیز مقابله با اسلام و تشیع خواهد بود؛ آنها کمپ‌های متعددی را در آمریکا تدارک دیده‌اند تا به عقیده خود، زمینه‌سازان ظهور مسیح را تربیت کنند.

حجت‌الاسلام شهبازی دوره ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش را مورد توجه قرار داد و افزود: او خود را مذهبی‌ترین رئیس جمهور آمریکا و زمینه‌ساز ظهور مسیح می‌دانست؛ حمله به عراق را بسترساز ظهور عسیی مسیح(ع) معرفی می‌کنند و به همین دلیل اوباما  را به دلیل عقب‌نشینی از عراق متهم می‌سازند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه غربی‌ها انقلاب اسلامی را با محوریت مهدویت مورد مطالعه قرار داده‌اند تصریح کرد: امکان ندارد کتابی مهدوی نوشته شود مگر اینکه سه نسخه از آن در کتابخانه کنگره ملی آمریکا بایگانی نشود.

حجت‌الاسلام شهبازی با بیان این که با برگزاری همایش نمی‌توان در مقابل هجمه‌های فراوان ایستادگی کرد گفت: فرقه‌های انحرافی فراوانی در سطح جهان و حتی در ایران و قم مشغول فعالیتند و لازم است در مقابل آنها فعالیت فرهنگی جدی داشته باشیم؛ مدیریت شهری در این زمینه می‌تواند نقش مثبتی ایفا کند و بدون اینکه دچار تناقض شود، اقدام فرهنگی انجام دهد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 15