حجاب و پایداری مردم برای حفظ آن، نیازمند دبیرخانه دائمی است/ از ظرفیت‌های مجلس در این حرکت بزرگ فرهنگی استفاده خواهم کرد

خبرگزاری فارس: حجاب و پایداری مردم برای حفظ آن، نیازمند دبیرخانه دائمی است/ از ظرفیت‌های مجلس در این حرکت بزرگ فرهنگی استفاده خواهم کرد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واقعه گوهرشاد یکی از ناب‌ترین حرکت‌های تاریخ کشور است، برگزاری همایش ملی در این خصوص را احیاگر واقعه گوهرشاد دانست و بر لزوم وجود دبیرخانه دائمی همایش تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی حاکمیت، پاسداری از میراث فرهنگی و مراقبت از تاریخ گذشته ملت است، گفت: داشته‌های ما تنها به داشته‌های فیزیکی و سرمایه‌های مادی خلاصه نمی‌شود.

وی با تأکید بر‌ اینکه ناتوانی در حفظ تاریخ گذشته، جفای بزرگی است، افزود: متأسفانه در رژیم گذشته به‌شدت تلاش شده تا داشته‌های فرهنگی ملت را از بین ببرند از جمله موضوعاتی همچون عفاف و حجاب و ارتباطی که مردم با روحانیت داشته‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجاب و ارتباط با روحانیت یکی از مسائل اساسی فرهنگ مردم و کشور ما بود که در رژیم گذشته و از اواخر دوره قاجار به آن هجمه‌های فراوانی شد‌، تصریح کرد: قیام گوهرشاد از ناب‌ترین حرکت‌های تاریخ کشور است که مردم پرچمدارش بودند.

پژمانفر تصریح کرد: ورود مردم هم در حمایت و دفاع از مرجعیت و روحانیت بود و هم در دفاع از حجاب و عفاف که یکی از مهم‌ترین ارزش‌های اسلامی و دینی ماست.

وی در ادامه به برپایی همایش ملی قیام گوهرشاد در مشهد اشاره کرد و گفت: همایش قیام گوهرشاد می‌تواند واقعه گوهرشاد و خاطرات آن را احیا کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی رویکرد علمی را از نقاط قوت همایش ملی گوهرشاد برشمرد و تأکید کرد: ورود علمی دانشگاه‌ها و عمق دادن به ابعاد و اطلاعات واقعه گوهرشاد باعث می‌شود مقداری از تاریخ و هویت خود را حفظ کنیم که چنین اقدامی، بسیار ارزشمند و الهی است.

پژمانفر ادامه داد: مقوله حجاب و پایداری مردم برای حفظ حجاب بی‌تردید باید دبیرخانه‌ای دائمی داشته باشد تا منابع تاریخی در این خصوص جمع‌آوری‌ شود.

وی ثبت خاطرات افرادی که از واقعه مطلع هستند را موجب در دسترس قرار گرفتن منابعی ارزشمند برای تحقیقات آتی عنوان کرد و گفت: با بهره‌گیری از این منابع اتفاقات فرهنگی دیگری چون ساخت فیلم و تئاتر و تولید کتاب و مباحث دیگر رقم می‌خورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تبریک به دست‌اندرکاران برگزاری همایش که این کار زمین‌مانده را به دست گرفتند، افزود: به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از‌ همه‌ ظرفیت‌های شغلی خود برای حمایت از این حرکت بزرگ فرهنگی استفاده خواهم گرفت.

همایش ملی قیام گوهرشاد ۲۱ و ۲۲ تیرماه همزمان با هشتادویکمین سالگرد قیام مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب با حضور جمعی از چهره‌های برجسته علمی، سیاسی و فرهنگی کشور و به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در سالن همایش‌های تالار شهر واقع در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 11