تجلیل آیت الله نوری همدانی از شخصیت انقلابی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و خدمات ارزنده آستان قدس

در دیدار حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مطرح شد؛
حضرت آیت الله نوری همدانی از تولیت آستان قدس رضوی به عنوان شخصیتی انقلابی، پر تحرک و دارای اندیشه انقلابی یاد و از خدمات آستان قدس در مدت مسؤولیت وی تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، از فعالیت های انجام شده در مدت مسؤولیت وی تقدیر کرد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده، شاهد تحول بنیادین در آستان قدس رضوی بویژه در زمینه خدمت رسانی به زائران هستیم که این مساله باید گسترش یابد.

حضرت آیت الله نوری همدانی از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان شخصیتی انقلابی، پر تحرک و دارای فکر و اندیشه انقلابی یاد و توصیه هایی به وی ارائه کرد.

وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگ ترین قطب های فرهنگی در جهان اسلام تاکید و تصریح کرد: مهم ترین وظیفه آستان قدس باید معرفی چهره اسلام واقعی در دنیا باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: امروز اسلام های انحرافی همچون اسلام داعشی، اسلام وهابیت و اسلام آمریکایی در دنیا مطرح می شود و باید در مقابل اسلام ناب محمدی را به جهانیان عرضه کنیم؛ در این راستا باید ظرفیت ها و امکانات آستان قدس در جهت پاسخگویی به شبهاتی که در عرصه های مختلف مطرح می شود، بکار گرفته شود.

این مرجع تقلید ارتباط با جهان اسلام را از وظایف آستان قدس رضوی دانست و خواستار پیشبرد علمی آستان قدس به عنوان یک مرکز علمی در جهان اسلام شد.

وی وظیفه دیگر آستان قدس رضوی را خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) دانست و گفت: خوشبختانه گام های ارزنده ای در این راستا برداشته شده که باید گسترش یابد.

این مرجع تقلید همچنین خواستار ایجاد تسهیلات اقامتی برای افراد کم درآمد و اقشار ضعیف جامعه از سوی آستان قدس رضوی شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین در بخش دیگر توصیه هایی خود خطاب به تولیت آستان قدس رضوی خواستار ترویج فرهنگ انقلابی با بهره گیری از امکانات موجود شد و بر لزوم توجه به حاشیه شهر تاکید کرد.

وی یادآورشد: امروز هجمه های فراوانی از سوی مثلث استکبار، صهیونیسم و جریان نفاق علیه انقلاب صورت می گیرد و باید تمام ظرفیت های خود را برای مقابله با این هجمه بسیج کنیم.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار که در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی در مشهد مقدس برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در چند ماهه اخیر در آستان قدس رضوی ارائه کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 10