استفاده از ظرفیت قانون برای همگانی کردن فریضتین

استفاده از ظرفیت قانون برای همگانی کردن فریضتین

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان خراسان رضوی در جمع نماینگان اتاق فکر تبلیغ استان گفت: استفاده از ظرفیت قانون حمایت از آمرین به معروف ناهیان از منکر به منظور تحقق آرمان های امام راحل وانقلاب اسلامی در رساندن فریضتین به جایگاه اصلی خود موثر است

به گزارش روابط عمومی ستاد امربه معروف ونهی از منکر به نقل از ستاد خراسان رضوی سید عبدالله ارجائی در جلسه اطاق فکر وتبلیغ استان که متشکل از علما وروحانیون دغدغه مند خراسان رضوی بودگفت : نبود قانون در خصوص امربه معروف ونهی از منکر در طول انقلاب اسلامی موجب شده بوده که این فریضتین جایگاه اصلی خود را نتواند دربین سایر واجبات بدست آورد. البته امروز وجود قانون ظرفیت مهمی است وباید همه بخشهای جامعه وبخوص علما وروحانیون به عنوان محل مراجعه مردم نسبت به تبیین آن ستاد امربه معروف ونهی از منکر رایاری کنند.

ارجائی اظهارداشت : امروز وبه برکت نظام مقدس اسلامی وجود قانون تعریف ، معروف ومنکر مشخص شده وهمه می توانند آمربه معروف وناهی از منکر باشند ،البته طبق قانون اجرا کننده مرتبه عملی فریضتین دولت تعریف شده است.

وی با اشاره به کم کاری در حوزه تبلیغ اجرای تذکر لسانی از اعضاء اطاق فکر وتبلیغ استان خواست در تحقق این مهم وفعال سازی اقشار مختلف جامعه در جهت همگانی شدن تذکر لسانی ستاد را یاری کنند. ستاد با وجود اعضاعش معنا پیدا می کند وهر کدام از اعضاء ستاد طبق قانون باید وظایف ذاتی ودستگاهی خود را در جهت همگانی شدن امربه معروف ونهی از منکر در جامعه انجام دهند.

گفتنی است دراین جلسه هرکدام از اعضاء نقطه نظرات خود را در خصوص اجرایی شدن فریضتین بیان کردند. دعوت از حضور علما ومراجع مطابه، اجرای فریضتین از سوی مسئولان آموزش وتشریح قانون برای روحانیون وافراد مرجع ، تقدیر از فعالان عرصه اجرایی فریضتین وتوجه به امربه معروف ونهی از منکر در خانواده از جمله پیشنهادات نمایندگان اطاق فکر تبلیغ استان برای ستاد بود .






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 4