برخی سیاسیون نان به نرخ روز می خورند

پورازغدی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که عده ای از سیاسیون نان به نرخ روز می خورند، گفت: برخی در سال ۸۸ نشان دادند از آن دسته مسئولانی هستند که نان را به نرخ روز می خورند و آنجا که منافع شخصی شان در خطر است، منافع ملی را به خطر می اندازند .خبرگزاری حوزه، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی، عصر امروز در نشست تخصصی جریان شناسی سیاسی، در سالن همایش های آستان قدس رضوی، در جمع مبلغان و اساتید حوزه، گفت: چرا باید کم کاری های سیاسی و فرهنگی در جامعه اسلامی ایران زیاد باشد، در حالی که در برخی کشورهایی غربی در هیچ یک از ادارات آنها حقی تضیع نمی شود و همه افراد از همه حقوق برخوردارند، در صورتی که از جامعه اسلامی نیز چنین انتظاری داشته باشیم .

وی با تأکید بر این که طلبه و حوزه علمیه باید از آرمان های انقلاب و امام خمینی (ره) و فرهنگ اهل بیت(ع) دفاع کنند، افزود: برخی از شبهات در درون دین توسط سود جویان ایجاد می شود و برخی بیرون دینی است.

وی با اشاره به اینکه برخی سیاسیون در عمل ایجاد شبهه می کنند، افزود: امربه معروف ونهی از منکر جزء سیره سیاسی اهل بیت(ع) بوده است و امام خمینی (ره) و رهبرانقلاب نیز در سیاست گذاری این  روش را دنبال کرده اند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای در فرمایشات و بیاناتی که دارند مواضع خود را روشن و صریح بیان می کنند، کلی گویی نمی کنند و شفاف مسائل را بیان می کنند.

وی در این باره ادامه داد: برخی در سال ۸۸ نشان دادند از آن دسته مسئولانی هستند که نان را به نرخ روز می خورند و آنجا که منافع شخصی شان در خطر است، منافع ملی را به خطر می اندازند .

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود در روز های گذشته و همچنین در سال های اخیر بارها شاخص های سیاسی را بیان کردند به خصوص در دیدار با جمعی از طلاب کشور به این شاخص ها اشاره شده است که توجه ویژه حوزه علمیه به این شاخص ها لازم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رهبر انقلاب خطاب به خبرگان هم بیان کردند؛ خبرگان باید انقلابی باشند و این بدان معناست نمایندگان مجلس خبرگان باید با بصیرت باشند وبا شاخص های سیاسی اسلام آشنا باشند تا بتوانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با موضوع حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری حقوق نامتعارف را نوعی خیانت به ارزش های نظام و انقلاب بیان کردند. در سیره اهل بیت(ع) آمده است کسانی که لباس سیاست و خدمت را به تن می کنند نباید به دنبال ثروت اندوزی باشند و اشراف گری را در جامعه گسترش دهند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 4