جریان‌های لائیک و عناصر بی‌دین داخلی پیاده‌نظام دشمن هستند/ حلقومی که از ولنگاری و ضد ارزش حمایت می‌کند یا نادان است و یا مزدور آمریکا

خبرگزاری فارس: جریان‌های لائیک و عناصر بی‌دین داخلی پیاده‌نظام دشمن هستند/ حلقومی که از ولنگاری و ضد ارزش حمایت می‌کند یا نادان است و یا مزدور آمریکا

امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه فاصله گرفتن از دین و روحانیت علت سقوط نهضت ملی بود، جریان‌های لائیک و عناصر بی‌دین داخلی را پیاده‌نظام دشمن دانست و حمایت از بی‌بندوباری و ضد ارزش‌ها را زمینه‌ساز سلطه دشمن برشمرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی پس از توصیه به تقوا، در تفسیر آیه «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» و اینکه چرا ضمیر جمع برای خداوند بکار رفته است، اظهار داشت: این نکته مربوط به ادبیات سخن گفتن قرآن است که در بسیاری موارد خلقت و آفرینش و امور مربوط به خدا با ضمیر جمع آمده است.

وی بابیان اینکه خداوند در ادبیات قرآن آنجایی که امور وابسته به وحدانیت ذات مقدس اوست، تعبیر «من» به‌کاربرده نظیر «انی انا الله رب العالمین»،‌گفت: اما آنجایی که مقام ارائه قدرت و توانمندی خداوند است از لفظ جمع استفاده‌شده است نظیر «انا نحن نزلنا الذکر…»

خطیب جمعه مشهد با تأکید بر اینکه ذات مقدس خداوند جمیع همه قدرت‌ها و همه توانمندی‌هایی است که در پیدایش آسمان‌ها و زمین دخالت دارند، ‌افزود: در مسأله نزول قرآن نیز که ابتکار خداوند است،‌ هرچند جبرئیل واسطه نزول قرآن بر پیامبر(ص) و پیامبر(ص) گیرنده وحی بود اما مجموعه جریان‌هایی که در گرفتن و رساندن وحی و ابتکار آن دخالت دارند همه وابسته به خداست.

علم‌الهدی با طرح این سؤال که چرا قرآن صرفاً بر شخص پیامبر(ص) نازل‌شده و بر تک‌تک انسان‌ها نازل نشده است، گفت: اخذ وحی نیازمند ابزار وجودی است که تنها در یک فرد وجود دارد و آن پیغمبر اکرم(ص) است که از نظر ساختار روحی با مردم عادی متفاوت بود.

وی تصریح کرد: علت دوم این است که وحی در سایه رسالت انجام می‌شود و رسالت ضامن اجرا و پیگیری وحی خداست و پیامبر(ص) در سایه وحی جامعه را هدایت و مدیریت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان اینکه وحی باید بر شخص پیغمبر نازل شود تا آن عملیاتی که باید در کنار وحی انجام گیرد، صورت بگیرد، افزود: تربیت مردم، مدیریت جامعه و اجرای وحی و رفع موانع اجرای وحی بر عهده پیامبر(ص) بود تا وحی در زندگی انسان‌ها تحقق عینی پیدا کند.

علم‌الهدی در دومین خطبه نماز جمعه با اشاره به سالروز ۲۸ مرداد که سالروز کودتای آمریکایی در ایران بود، ‌گفت: ۲۸ مرداد یک تجربه برای آمریکا و یک عبرت برای مردم مسلمان و متدین ایران است و این تجربه و عبرت در دو مطلب وجود دارد.

وی تصریح کرد: جریان کودتای ۲۸ مرداد و سقوط نهضت ملی مردم ایران ثابت کرد تا زمانی که دین و روحانیت در عرصه هر حرکت آزادی‌بخش و نهضت عدالت‌خواهی حضورداشته باشد، هیچ نیرویی نمی‌تواند آن را شکست بدهد اما اگر دین و روحانیت از عرصه حرکت جدا شد نهضت ساقط شدنی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به حضور آیت‌الله کاشانی و فدائیان اسلام در جریان نهضت ملی مردم ایران اشاره کرد و گفت: تا روزی که این دو جریان به‌عنوان نقطه محوری دین‌خواهی در کشور حضور داشتند، نهضت ملی رو به گسترش و رو به ارتقا بود و پیروزی نهضت سبب شد شاه در ۳۰ تیر از کشور فرار کند.

علم‌الهدی با طرح این سؤال که چرا نهضت ملی مردم در فاصله ۲۹ روز از ۳۰ تیر تا ۲۸ مرداد سقوط کرد،‌ افزود: علت این شکست فاصله گرفتن نهضت از دین و روحانیت بود؛ چراکه آیت‌الله کاشانی با حضور در نهضت و رشد دادن و پیروزی آن از دولت مصدق خواستند از قدرت حاکم برای اقامه حدود الهی، توسعه ارزش‌های دینی و دفع منکرات شرعی استفاده کند.

وی تأکید کرد: آنجایی که روحانیت در عرصه قدرت و سیاست وارد می‌شود تنها فلسفه ورود و دخالتش به قدرت رسیدن و سیاست نیست،‌ بلکه پیاده شدن دین و اقامه حدود الهی است.

خطیب جمعه مشهد با تأکید بر اینکه اگر بنا باشد در سایه حاکمیت یک نظام و قدرت سیاسی، اسلام پیاده نشود، ارزش‌های دینی توسعه پیدا نکند و حدود الهی اقامه نشود، گفت: درد ما اقامه دین و توسعه ارزش‌های دینی است و نظام، قدرت، سیاست و حاکمیت ابزاری برای اجرای دین و پیاده شدن دین خداست و سعادت مردم هم در مدیریت جامعه در سایه دین است.

علم‌الهدی با اشاره به آیه «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَآتَوُا الزَّکاهَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَلِلَّهِ عاقِبَهُ الأُمورِ» تصریح کرد: این افراد انسان‌هایی هستند که اگر روزی در کره زمین مکنت و قدرت پیدا کنند نماز را برپا کرده، ‌زکات را تأدیه و امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر بنا شد تحت عنوان بیرون کردن اجانب دست انگلیس از کشور کوتاه شود و اسلام در سایه قدرت به وجود آمده در نهضت ملی پیاده و منکرات شرعیه دفع نشود و عالم مجاهدی مثل آیت‌الله کاشانی کنار بکشد، در طول ۲۹ روز نهضت سقوط خواهد کرد و این امر هم تجربه‌ای برای آمریکاست هم عبرتی برای ما.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه آمریکایی‌ها به این تجربه رسیده‌اند که تا سفره دین را از زندگی مردم جمع نکنند،‌ نمی‌توانند بر مردم مسلط شوند، گفت: این امر برای ما هم عبرت است که اگر سفره دین روزی از زندگی ما جمع شد همه‌چیز ما ازدست‌رفته است.

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه آمریکا از این تجربه درس گرفته و هر روز آن را دنبال می‌کند و ۳۷ سال به دنبال زمین زدن دین در ایران است، افزود: اگر در ایران جوانان به دنبال گناه بروند و به مفاسد اخلاقی آلوده شوند دیگر نمی‌توانند همچون جوانانی بجنگند که در هشت سال دفاع مقدس روی میدان مین رفتند و از تمام بدنشان دو استخوان بیشتر باقی نماند و با دشمن خدا جنگیدند.

وی دومین نکته را عبرت گرفتن از کودتای ۲۸ مرداد دانست و تأکید کرد: تنها پیاده‌نظامی که دشمن می‌تواند وارد کشور کند و قدرت بگیرد و بر مردم مسلط شود جریان‌های لائیک و عناصر بی‌دین داخل کشور هستند.

خطیب جمعه مشهد با تأکید بر اینکه دشمن نمی‌تواند نیرو وارد کشور کند، افزود: تنها پیاده‌نظام دشمن عناصر بی‌بندوباری هستند که حساسیت دینی ندارند؛ همان‌طور که در جریان ۲۸ مرداد فاحشه‌ها و اراذل‌واوباش پیاده‌نظام دشمن بودند و شعار می‌دادند.

علم‌الهدی تصریح کرد: احزاب و جریانات سیاسی که برای رسیدن به قدرت به دنبال استخدام لائیک‌ها و بی‌دین‌ها هستند بدانند نمی‌توانند این‌گونه به قدرت برسند.

وی بابیان اینکه برخی جریانات سیاسی در عرصه رقابت انتخاباتی از لاابالی‌گری و بی‌بندوباری حمایت می‌کنند تا جوان بی‌دین را در استخدام حرکت سیاسی خود درآورند، گفت: اگر جامعه ما لائیک شود به نفع دشمن تمام می‌شود نه به نفع وزارت و وکالت سیاسی افراد و اگر این روند مرسوم شود حتی به نفع جریان سیاسی سکولار نخواهد بود بلکه به نفع دشمن است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به فتنه ۸۸ و اردوکشی خیابانی برخی جریان‌های لائیک با شعار «نه غزه نه لبنان»، افزود: آمریکا می‌خواست کودتای ۲۸ مرداد را دوباره پیاده کند و ربع قرن دیگر بر مردم مسلط شود که البته نقشه دشمن با هوشیاری مقام معظم رهبری و پایمردی مردم نقش بر آب شد.

علم‌الهدی هشدار داد: مردم ما بدانند از هر حلقومی که ندایی به‌عنوان حمایت از ولنگاری و بی‌بندوباری و حرکات ضد ارزشی بلند شد، این حلقوم یا حلقوم مزدور آمریکاست یا حلقوم عنصر ندانسته‌ای که آب به آسیاب آمریکا می‌ریزد.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 3 = 8