۱۰ ویژگی مبلغین بین‌المللی / عرصه‌های تبلیغی، دینی و فرهنگی عالم به روی مبلغان باز است

 

معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛
حوزه/ معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تمام ملت‌های کره زمین به معارف ناب اعتقاد دارند، گفت: عرصه‌های تبلیغی، دینی و فرهنگی عالم به روی ما باز است و ملت‌ها برای استقبال از ما آغوش خود را باز کرده‌اند.

 حجت الاسلام والمسلمین زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین زمانی امروز در نشست دانش افزایی استادان مدارس علمیه شهرستان‌ها که در اردوگاه نرجس خاتون(س) قم برگزار شد، گفت: دین اسلام تنها دینی است که در بین ادیان آسمانی دارای خصوصیت جهانی شدن است و ادیان دیگر با وجود الهی بودن فاقد این خصوصیت هستند.

وی با بیان اینکه جهانی بودن اسلام سه معنا دارد، تصریح کرد: در معنای اول خداوند احکام اسلام را گویی قرار داده است که قابل انطباق با کلیه ملت‌ها، مقاطع تاریخی و تمدن‌ها است و قدرت پاسخگویی به تمام نیازهای بشری را دارد.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به معنای دوم جهانی شدن دین اسلام گفت: اسلام تنها دینی است که در آینده تمام، کره زمین را فرا خواهد گرفت و همه به آن ایمان می‌آورند.

وی معنای سوم جهانی بودن اسلام را جهانی سازی اسلام معرفی کرد و افزود: جهانی سازی به عمل ما روحانیون بستگی دارد، وظیفه ما است که دین اسلام را جهانی کنیم و رسالت آن بر دوش ما است.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی، خطاب به اساتید مدارس علمیه گفت: تمرکز بر تدریس نباید شما را غرق کند، شما باید دانش افزایی را به عنوان یک اصل در کنار خود داشته باشید و دست قلم برده و کتاب‌‌های علمی بنویسید.

وی بیان کرد: روحانیون نباید از رسالت بین‌المللی خود غفلت کنند، باید تحلیل درستی از ظرفیت کشورهای دنیا برای تبلیغ دین اسلام در کشورهای مختلف دنیا داشته باشند.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تمام ملت‌های کره زمین به معارف ناب اعتقاد دارند، گفت: عرصه‌های تبلیغی، دینی و فرهنگی عالم به روی ما باز است و ملت‌ها برای استقبال از ما آغوش خود را باز کرده‌اند.

وی با اشاره به ۱۰ ویژگی مبلغ بین‌المللی برای نقش آفرینی در دیگر کشورهای دنیا، بیان کرد: زبان، آشنایی با ادیان و مذاهب و فرق عالم، آشنایی با مذاهب عالم، روش تعامل و تبلیغ موفق در بین مذاهب و ادیان، جامعیتی علمی و مطالعه همه رشته‌های علوم اسلامی و علوم انسانی، تقویت ابعاد علمی قرآنی مانند تجوید، صوت، لحن و تفسیر دانش‌های میان رشته‌ای قرآنی، مطالعه جوامع حدیثی شیعه و دیگر مذاهب، فراگیری مهارت‌های تبلیغ بین‌المللی مانند فضای سایبری، فراگیری مهارت نویسندگی مقالات و ارسال مقالات به مطبوعات و تالیف کتاب، حضور در همایش‌های بین‌المللی دینی داخل ایران و کشورهای خارج و اخلاص و مجاهدت خستگی ناپذیر از ویژگی‌های مبلغین بین‌المللی هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 10