فاجعه منا با برنامه‌ریزی مقامات سعودی اتفاق افتاد/ محروم‌کردن حجاج ایرانی از بیت‌الله الحرام جنایت کمی نیست

خبرگزاری فارس: فاجعه منا با برنامه‌ریزی مقامات سعودی اتفاق افتاد/ محروم‌کردن حجاج ایرانی از بیت‌الله الحرام جنایت کمی نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فاجعه منا با برنامه ریزی مقامات سعودی اتفاق افتاد، گفت: یکی از جنایت های مقامات سعودی در کنار سایر جنایاتشان جلوگیری از سفر حجاج ایرانی به بیت الله الحرام است که باید در این باره پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خبرگزاری فارس، با اشاره به سالروز فاجعه منا، گفت: آنچه که در فاجعه منا مسلم است این است که برنامه‌ریزی‌های مقامات سعودی در این حادثه کاملاً‌ مشهود است.

وی افزود: آنچه که در بحث فاجعه منا باید به آن توجه ویژه صورت گیرد، این است که اگر در مقابل جریان‌های ظالم برخورد جدی صورت گیرد، آنها از مسیر خود عقب‌نشینی می‌کنند و نسبت به اتفاقات مدیریت لازم را خواهند داشت و وقتی رهبر معظم انقلاب در بحث فاجعه منا ورود پیدا کردند، همه راه‌های بسته شده در این باره، باز شد و ما شاهد پاسخگویی مقامات سعودی و بازگرداندن اجساد شهدای منا بودیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار داشت: نگرانی ما امروز از این است که موضوع منا ادامه پیدا کند که به عنوان نمونه امسال شاهد هستیم مردم ما به واسطه ادامه سیاست‌های خبیثانه عربستان سعودی از شرکت در مراسم حج محروم شدند که این اتفاق، اتفاق ساده‌ای نیست.

پژمان‌فر در پایان خاطر نشان کرد: عربستان در کنار همه جنایت‌هایی که مرتکب شد نسبت به این جنایت که مانع سفر حجاج ایرانی به بیت‌الحرام شده است باید پاسخگو باشد و مسؤولین داخلی نیز باید گزارشی را از اقدامات صورت گرفته در جهت مقابله با اقدامات عربستان ارائه کنند و توضیح دهند که برای مدیریت این وضعیت چه اقدامی را صورت داده‌اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 12