آیت‌الله علم‌الهدی:قرارداد FATF کاپیتولاسیون بانکی است/ ۲ سال مذاکره با آمریکا موجب افزایش تحریم‌ها شد

خبرگزاری فارس: قرارداد FATF کاپیتولاسیون بانکی است/ 2 سال مذاکره با آمریکا موجب افزایش تحریم‌ها شد

امام جمعه مشهد قرارداد FATF را کاپیتولاسیون بانکی دانست و گفت: آنچنان در دام دشمن افتاده‌ایم که با این جریان FATF دچار خودتحریمی شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در حرم مطهر رضوی  برگزار شد، شناخت شیطان را یکی از اعمال حج در سرزمین منا عنوان کرد و گفت: یکی از اعمال روز عید قربان در سرزمین منا، رمی جمره‌ عقبه است که در حقیقت این رمی جمره نماد شیطان‌شناسی و شیطان‌ستیزی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در روز عید قربان، جمره عقبه را باید حاجیان رمی ‌کنند، افزود: در مقام شیطان شناسی باید ابتدا شیطان بزرگ را شناخت و بعد در روز جمره‌ای که رمی می‌کنند، شیطان‌های خرد، ازناب، عمال و عوامل وابسته به شیطان را بایستی شناسایی کرد؛ سنگ زدن به یک‌پایه فی‌نفسه کاری نیست، این‌یک تمرین، نماد و تلقین به انسان است و در حقیقت یک راهبرد زندگی برای انسان محسوب می‌شود.

علم‌الهدی با تأکید بر اهمیت شیطان‌شناسی و شیطان‌ستیزی، تصریح کرد: این‌که رمی از جمره عقبه شروع می‌شود به خاطر این است که در شیطان‌شناسی، شناخت شیطان بزرگ برای ما مهم است و امام راحل شیطان بزرگ دنیای امروز را معرفی کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام شیطان بزرگ دنیای امروز را به ما معرفی کرد و شیطان‌شناسی ما را امام انجام داد، اما شیطان‌ستیزی که رمی جمره در زندگانی‌مان است را باید خودمان انجام دهیم.

علم‌الهدی با اشاره به نقش مردم در شیطان‌ستیزی، اظهار داشت: شیطان، شیطنتش این است که وقتی آدم‌ها به او نزدیک شدند، بیشتر در دامش می‌افتند و کاربرد شیطنت شیطان غالباً نسبت به آدم‌هایی است که به‌طرف شیطان بروند و به آن نزدیک شوند.

وی عنوان کرد: کسانی که از شیطان فاصله گرفتند و با شیطان دشمنی می‌کنند، شیطان جز دشمنی، عداوت و سرکوبی کار دیگری نسبت به آنان انجام نمی‌دهد و با مقاومت در برابر سرکوبی شیطان در مقابل او می‌ایستند و طعمه شیطنت شیطان قرار نمی‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آیه ۶۰ سوره یاسین، «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ» بیان داشت: نزدیک شدن به شیطان و رفتن به‌طرف شیطان باعث می‌شود که انسان طعمه شیطنت شیطان قرار بگیرد و شیطنت شیطان نسبت به کسانی که به او نزدیک می‌شوند کاربرد دارد.

علم‌الهدی به فشار مضاعف آمریکا بر کشور در سه سال اخیر اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «آمریکا جنایت‌کار است، آمریکا خائن است، آمریکا شیطان است» و لقب شیطان بزرگ را امام بزرگوار ما به آمریکا داد و رهبری هم فرمودند هر نوع نزدیک شدن و پیمان بستن با آمریکا، دشمنی و عهدشکنی‌های بیشتر او را در پی دارد.

وی با بیان اینکه دو سال مذاکره با آمریکا موجب افزایش تحریم‌ها شد، گفت: هرچند عزیزان ما به‌عنوان انجام یک خدمت جریان مذاکرات را انجام دادند، اما خود نزدیک شدن و قرب به شیطان، ما را در دام شیطان انداخت، شیطنت شیطان برای ما کاربرد پیدا کرد و در این دو سال مذاکره برای حل مشکلات اقتصادی و رفع تحریم‌ها، تحریم‌ها که لغو نشد، بر تحریم‌ها نیز افزوده شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی قرارداد FATF را «کاپیتولاسیون بانکی» دانست و تصریح کرد: ازنظر مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی در داخل کشور مسئله‌ای نداشتیم، اما اکنون با نزدیک شدن به دشمن، ما را آن‌چنان در دام او انداخته که با این جریان FATF و جریانی تحت عنوان پول‌شویی که در حقیقت سلطه آمریکا بر بانک‌های ما است و یک «کاپیتولاسیون بانکی» محسوب می‌شود، ما را از تحریم‌ها رها نکرده که دچار خود تحریمی نیز کرده است.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    9 + 9 =