در پی هنجارشکنی در قم؛ آیت الله مکارم مدیرکل ارشاد قم را احضار کرد/ وزارت ارشاد بیراهه می رود

IMAGE634950696518281250
در پی هنجارشکنی اخیر در مرکز فقاهت و مرجعیت، حضرت آیت الله مکارم شیرازی مدیرکل ارشاد قم را احضار کرد و این قبیل اقدامات و اصرار بر اجرای آنها را باعث ایجاد فاصله بین دولت و مراجع دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال جریان اجراى کنسرت در قم با حواشى زشت و نگران کننده‌اى که داشت، حضرت آیت الله مکارم شیرازى، مدیر کل ارشاد قم را احضار و ضمن اعتراض به این جریان از وی توضیح خواست که پاسخ‌ها قانع کننده نبود. هر چند نامبرده ضمن عذرخواهى تصریح کرد که هرگز این گونه برنامه‌ها تکرار نخواهد شد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازى افزود: گویا وزارت ارشاد اجراى کنسرت را در همه شهرها و حتى در قم که قداست خاص آن بر هیچ کس پوشیده نیست با آن حواشى زننده از واجب‌ترین واجبات خود مى‌شمرد. که این همه روى آن پافشارى و سرمایه‌گذارى مى‌کنند و توجه ندارند که این کار موجب تضعیف دولت و فاصله گرفتن از مراجع دینى و آثار نامطلوب در برنامه های آینده خواهد داشت.
وی افزود: تصور من این است که وزارت ارشاد گرفتار یک سلسله محاسبات نادرست از وضع جامعه شده است و گمان مى‌کند این کارها به نفع دولت است در حالى که آثار سوء آن روز به روز آشکارتر مى‌شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: اگر بنا است برنامه‌هایى براى شادى جوانان اجرا شود مى‌توان با هماهنگى خبرگان از حوزه علمیه برنامه‌هایى خالى از هر گونه مسائل خلاف شرع و هماهنگ با فرهنگ اسلامى تنظیم کرد نه اینکه چشم و گوش بسته دنبال فرهنگ‌هاى غربى افتاد.

وی تصریح کرد: متاسفانه وزارت ارشاد نه تنها در اینجا به بیراهه مى‌رود در موارد مختلف دیگرى نیز نشانه‌هاى آن دیده مى‌شود، امیدواریم بیدار شوند و به راه برگردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 3 =