صداقت دولتمردان، اثبات ادعای اسلامی بودن نظام است

حجت الاسلام محمد فردوسی پور استاد حوزه و دانشگاه،عضواتاق فکر تبلیغ ومعاونت فرهنگی دانشگاه ازاد مشهد

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان در حرم رضوی گفت: مسؤولان و دولتمردان جامعه ای که ادعای ایمان و اسلامی بودن دارند باید صادقانه با مردم سخن بگویند.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، معاون تبلیغی فرهنگی حوزه علمیه خراسان یکشنبه در حرم امام رضا(ع) با بیان اینکه ایمان با دروغ سازش ندارد، گفت: مسؤولان جامعه که ادعای اسلامی بودن دارند باید با مردم صادقانه سخن بگویند و حقایق را بیان کنند، امام راحل با حرکتی صادقانه این انقلاب را به وجود آوردند که امروز در صحنه جهانی از آن الگو می گیرند.

وی تصریح کرد: اباعبدالله الحسین(ع) نیز برای بیان حق و حقیقت در مقابل ظلم به پا می خیزند و برای اصلاح امت جد خویش قیام می کنند و امروز اگر اسلام زنده است به خاطر خون شهیدان کربلا و کسانی است که در این مسیر جان داده اند.

حجت الاسلام فردوسی پور خاطرنشان کرد: دروغ از عواملی است که جامعه را به سمت نفاق می کشاند، از این رو رهبر معظم انقلاب به مکرر در فرمایشات خود تأکید دارند که دولتمردان واقعیت ها را برای مردم بیان کنند.

معاون تبلیغی فرهنگی حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: نشانه ایمان و اثبات ادعای دینداری راستگویی و صداقت است؛ جامعه ای که ادعای ایمان و اسلامی بودن دارد باید مراقبت داشته باشد که صداقت را در بیان مفاهیم و مضامین قلبی خود حفظ کند.

وی بیان کرد: کسی که ادعای ایمان می کند باید صدق در رفتار و گفتار داشته باشد؛ بنا به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) ممکن است مؤمن از حوادث ترس داشته باشد، ممکن است بخیل باشد و از کمک به دیگران خودداری کند اما ممکن نیست مؤمن دروغ بگوید.

معاون تبلیغی فرهنگی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه ای سالم و رو به پیشرفت باید افراد جامعه صادق و راستگو تربیت شوند و این تربیت در خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماع باید شکل گیرد.

حجت الاسلام فردوسی پور با اشاره به این که صداقت اختلاف ها و کدرورتها را از بین می برد، گفت: افراد صادق طینت و درونی پاک دارند و حق را می پذیرند اما افراد دروغگو درونی ناپاک و آلوده دارند، کسانی که در صحرای کربلا مقابل حسین بن علی(ع) قرار گرفتند از زیادی نماز پیشانی هایشان پینه بسته بود اما چون طینتی ناپاک داشتند حق گریز بودند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 8