مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی: زوج های جوان دین‌دان، دیندار و دین بان باشند

حجت الاسلام فرازی نیا حفظ حرمت، عهد و پیمان در زندگی، تفکیک بین روابط شخصی و اجتماعی و تمرین رعایت احکام فقهی در منزل در دو محور عدم تخلف از وعده و رعایت احکام را از نکات مهم و ضروری در زندگی زناشویی دانست و گفت: زوج های جوان طلبه دین دان، دیندار و دین بان باشند.

حجت الاسلام عباس فرازی نیا،عضو اتاق فکر تبلیغ در همایش پیوندهای آسمانی که به همت مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان و با حضور ۲۳۱ زوج جوان طلبه حوزه علمیه خراسان در محل اردوگاه ثامن الائمه مشهد برگزار شد، به ویژگی های سه گانه آغاز دوستی، تحول و مسؤولیت پذیری در دوران طلایی عقد اشاره کرد و ابراز داشت: اگر دوران عقد عاقلانه شروع شود، به زندگی عاشقانه خواهد رسید.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه کسی که زندگی را عاقلانه شروع کند عاقبتش آرامش و در سایه آن آسایش است، افزود: آغاز دوستی در زندگی به معنای از تنهایی در آمدن، داشتن رفیق و همسفر برای زندگی در دنیا و آخرت است و این فقط همراه با شریک زندگی محقق می شود.

عضو اتاق فکر تبلیغ با بیان اینکه دوست و همسفر در زندگی سختی ها را آسان می کند، به حدیث امام علی (ع) که می فرمایند «إن الرفق لا یکون فی شیء إلا زانه» اشاره کرد و اظهار داشت: دوست و شریک زندگی عامل زینت و زیبایی است.

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به اینکه دوران عقد آغاز دوستی با سه اثر آسان شدن سختی، عامل زینت و مسؤولیت پذیری است، به ویژگی دوم دوران عقد و آغاز تحول از تنهایی بودن اشاره کرد و افزود: این تحول، تحولی در اعتبار اجتماعی است.

وی ویژگی سوم دوران عقد را آغاز مسؤولیت پذیری برای زوجین دانست و تاکید کرد: ازتباط عاطفی مسؤولانه و مدبرانه، تدبیر نظم زندگی و استراحت از جمله نکات مسؤولیت پذیری در خانواده و زوجین است.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه شروع و آغاز زندگی در ارتباط ولایت مدارانه است و ولایت در داخل و خارج از آن شوهر است، به حدیث پیامبر اکرم(ص) نسبت به ولایت پدر و جایگاهش در خانواده اشاره کرد که می فرمایند: اگر سجده جز بر خداوند حرام نبود می‌گفتم زن در مقابل مرد خود سجده کند.

عضو اتاق فکر تبلیغ با اشاره به اینکه هر مرد موفقی پشت صحنه زندگی او زن عطوف و مهربانی است، گفت: هر کمالی که برای مرد هست برای زن هم هست.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه دوران طلایی عقد همراه با جوانی است و نباید سراغ نیازهای کاذب حیوانی رفت، به پنج نیاز حقیقی محبت، همدلی و هم زبانی، نیاز به مقبولیت و احساس رشد و تعالی در دوران جوانی اشاره کرد و ادامه داد: زوجین باید یکدیگر را به کمال برسانند و مکمل یکدیگر باشند.

وی حفظ حرمت، عهد و پیمان در زندگی، تفکیک بین روابط شخصی و اجتماعی و تمرین رعایت احکام فقهی در منزل در دو محور عدم تخلف از وعده و رعایت احکام را از نکات مهم و ضروری در زندگی زناشویی دانست و تاکید کرد: زوج های جوان دیندان، دیندار و دین بان باشند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه به بخشی از رهنمودهای رهبری نسبت به زوجین اشاره کرد و افزود: زوجین جوان همسفر یکدیگر تا بهشت هستند.

عضو اتاق فکر تبلیغ با بیان اینکه زوجین جوان عشق در زندگی را تبدیل به محبت دائمی کنند و کسانی که زندگی را عاقلانه شروع کردند می توانند عشق را به محبت دائمی تبدیل کنند، به سه روش رعایت ادب در گفتار و کردار، اعتماد سازی و وفاداری در زندگی زناشویی تاکید کرد و ابراز داشت: زوجین زمینه ساز موفقیت و غمخوار یکدیگر باشند.

حجت الاسلام فرازی نیا در پایان هنرمندی در تقسیم کار، اهمیت به کار و سازش و سازگاری در زندگی را از نکات دیگر و مهم زندگی زناشویی دانست و اظهار داشت: زوجین باید هدف مشترکی  که همان رسیدن به اوج قله کمال انسانی است را دنبال کنند.

گفتنی است، برگزاری کارگاه های اختصاصی روان شناسی و خانواده، اجرای مسابقات ورزشی، اهدای جوایز مسابقه ورزشی و کتاب‌خوانی و اهدای بسته فرهنگی از دیگر برنامه‌های این همایش یک روزه بود که برگزار شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 7 =