آیت الله علم الهدی: حقیقت زیارت کربلا، قرار گرفتن در مسیر امام حسین است

سامرا به عنوان یک جزء لاینفک عتبات برای ما مطرح است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: رفتن به کربلا تنها زیارت گنبد و ضریح شش گوشه نیست، بلکه اعلام این حقیقت است که ما به دنبال راه سیدالشهدا(ع) راه افتاده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، همایش میلیونی پیاده روی شیعیان در این ایام را نماد همپایی با سیدالشهدا(ع) دانست و ضمن بازخوانی پیام های زیارت اربعین، گفت: در زیارت اربعین آمده است که سیدالشهدا(ع) برای نابودی جهالت و ضلالت قیام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تبیین این پیام، خاطرنشان کرد: امروز این ضلالت و حیرت به جایی رسیده که مردم مدعی پیشتازی علمی در جهان مجبور شده اند سرپرستی و زعامت کسی را قبول کنند که از تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله خودداری نکرده است. حیرت و جهالت از این بیشتر وجود دارد؟

وی افزود: در کشوری که ادعای دموکراسی و مردم سالاری اش گوش فلک را کر کرده، مردمی آگاهی خود را در معرض خطر می بینند و با زعامت چنین جانوری اعلام خطر کرده و به خیابان می ریزند تا بشریت به داد آن ها برسد. مدعیان سیاستمداری در کشور ما دنبال توسعه تعامل با چنین موجوداتی هستند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که فرقی نمی کند در آمریکا چه کسی بر اریکه قدرت باشد، تصریح کرد: من از دولتمردان مان خواهش می کنم اینقدر نقطه ضعف به دشمن نشان ندهند. آنقدر از تحریم سخن گفتید که دشمن فهمید تحریم یک نقطه ضعف است و روی همین مسأله تمرکز کرد. امروز هم پیوسته از عمل به برجام سخن می گویید تا دشمن بفهمد نقطه ضعف ما همین است و روی آن فشار بیاورد.

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: رفتن به کربلا تنها زیارت گنبد و ضریح شش گوشه نیست، بلکه اعلام این حقیقت است که ما به دنبال راه سیدالشهدا(ع) راه افتاده ایم که بذل مهجه کردند تا جهان را نجات دهند، این نماد امروزِ مسأله اربعین است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 6 =