دعوای ما با صهیونیزم و آمریکا بر سر «حاکمیت الله» است

امام جمعه سابق نیشابور در حرم رضوی با بیان اینکه گاهی مخالفت و نقطه دعوا با دشمن «الله» و گاهی بر سر «مسیر الله» است، گفت: دعوای ما صهیونیزم و آمریکا بر سر «مسیر الله» و سبک مدیریت اسلامی در منطقه است وگرنه آنها با توحید و نماز ما مشکلی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسماعیل مقرّی، عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی، جمعه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین اظهار کرد: زندگی امام حسین(ع) همواره با سختی و مشکلات توأم بوده از دوران کودکی تا لحظات پایانی عمر که در عاشورا به خون غلطیدند.

کریمانه جنگیدن امام حسین

وی تصریح کرد: ایشان در راه رضای الهی، در مسیر طاعت و پیروی از خدای متعال و در خط اولیا و برگزیدگان الهی از دنیا رفتند.

امام جمعه سابق نیشابور عنوان کرد: از ویژگی های امام حسین(ع) کریمانه جنگیدن در مبارزه با ظلم و ستم بود، اباعبدالله الحسین(ع) هرگز ناجوانمردانه، با مکر و حیله وارد میدان جنگ نشدند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه دشمنان هیچ گونه ارزش اعتقادی و دینی را در جنگ رعایت نکردند، افزود: دشمنان در حالی که امام حسین(ع) را کامل می شناختند، ناجوانمردانه با رفتارهای ستمگرانه برخاسته از وسوسه های شیطانی، آگاهانه و عامدانه به جنگ بهترین انسان زمان رفتند و با اقدامی ظالمانه به رهبری شیطان امام حسین را کشتند.

حجت الاسلام مقرّی خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن کریم جنگ و ابتلائات به سختی در زندگی انبیا با توجه به اصطکاکی که با جبهه کفر و استکبار داشتند امری طبیعی و عادی بوده است.

وی تصریح کرد: هر کس که به خدا ایمان آورد و بخواهد در خدا قدم بردارد علی القاعده مخالفینی دارد در نتیجه مورد اذیت و آزار دشمنان قرار می گیرند.

انقلاب طرح سبکی نوین در دنیا بود

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پذیرفتن اسلام سبکی از رفتار و اخلاقی است که حقوق بشر، روابط بین الملل، سیاست، اقتصاد و مدیریت نظام را طبق موازین الهی در دنیا مطرح کند که از نظر مخالفان جرم است.

حجت الاسلام مقرّی بیان کرد:  انقلاب امام راحل تنها یک تغییر و تبدیل نظام نبود بلکه روش و سبکی جدید برای مدیریت در دنیا مطرح کرد که سیاستمداران، جناح های سیاسی اروپا و آمریکا به خوبی متوجه آن شدند و به مخالفت برخاستند.

وی با بیان اینکه گاهی مخالفت و نقطه دعوا با دشمن «الله» و گاهی دعوا بر سر «مسیر الله» است، عنوان کرد: در برابر کمونیست ها که اصل خدا را قبول ندارند، گفتن از توحید و اینکه ربّ خدای ما است، جرم محسوب می شود اما صهیونیزم و آمریکا سبک مدیریت اسلامی در منطقه مخالف هستند و با توحید و نماز مشکلی ندارند.

حجت الاسلام مقرّی خاطرنشان کرد: قائل نبودن حق و حقوقی برای بشر، تضییع حقوق عده ای از مردم بی گناه، پایمال کردن و زیرپاگذاشتن کرامت انسانی جزئی از سبک مدیریت آنها است که با حاکمیت اسلامی تناقض دارد.

امام جمعه سابق نیشابور عنوان کرد: از مصوبات امسال پارلمان انگلستان؛ ممنوعیت برگزاری محفل شیرخوارگان حسینی در این کشور بود به گمان آنها این مراسم مروّج فرهنگ خشونت، ترور و آدم کشی بین کودکان است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 6