عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان : «لبیک یا حسین» شعار دینی و نماد تفکری است

حجت الاسلام احمد صابری تولایی مسئول کار گروه رسانه اتاق فکر تبلیغ و مشاور خانواده

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان با بیان این «لبیک یا حسین» یک شعار دینی و نماد تفکری است، گفت: این عبارت به معنای لبیک به همه خوبی ها و نه به همه بدی های جهان پیرامونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی، عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی، صبح امروز در جامعه الحسین مشهد با بیان این که در جریان عاشورا انقلابی سه بخشی شکل گرفت، گفت: انقلاب اول انقلاب خون بود که با همت امام حسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران وفاداراشان در کربلا صورت پذیرفت و پایان بخش آن شهادت ابا عبد الله بود.

وی افزود: اگر انقلاب در همین مرحله باقی می ماند، از کربلا فراتر نمی رفت؛ انقلاب دوم انقلاب خطبه و سخن با مدیریت حضرت زینب(س) بود و به دنبال همین بنی امیه بیش از ۴۰ سال با بنی هاشم دشمنی داشتند تا بتوانند آخرین ضربات را به بنی هاشم، حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) وارد کنند اما موفق نشدند؛ آنطور که حضرت زینب(س) نیر در مسجدی که یزید بود فرمودند ای یزید من تو را کوچک می شمارم و با این بیان او خلع سلاح شد و از مجلس بیرون رفت.

حجت الاسلام صابری تولایی مرحله دوم را انقلاب سخنرانی در راستای بصیرت افزایی و مرحله سوم را انقلاب اشک از سوی امام سجاد(ع) دانست که بیش از ۲۰ سال به طول انجامید و تصریح کرد: امام سجاد(ع) توانستند تا ریشه این انقلاب را در قلوب مردم مستقر و مستحکم کنند و به این ترتیب، این انقلاب  اولین نگاه به اربعین با عنوان سالروز پیروزی شیرزن کربلا بود.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی با بیان این که انقلاب امام حسین(ع) با شعار هیهات من الذله آغاز شد، خاطر نشان کرد: هر کس به میدان نبرد از صبح تا غروب عاشورا آمد، ندای هیهات من الذله را سر داد و هنگامی که حضرت زینب(س) به کربلا بازگشتند فرمودند حسین جان، من این آرمان را هرگز زیرپا نگذاشتم.

وی با بیان این «لبیک یا حسین» یک شعار دینی و نماد تفکری است، یادآور شد: این عبارت به معنای لبیک به همه خوبی ها و نه به همه بدی های جهان پیرامونی است؛ امروزه مستکبران عالم تلاش دارند تا کتاب یزید را با تیراژ بالا به چاپ برسانند که در این کتاب یزید را از هر بدی تبرئه کرده و او را انسان متخلق به تمام معنا معرفی می کنند.

حجت الاسلام صابری تولایی با بیان این که بیعت با دوستان یزید به معنای کوچک شمردن امام حسین(ع) و فاصله گرفتن از آنان است، اظهار کرد: یک آقایی آن سوی دنیا حرکتی را شکل می دهد و موجی از تعاریف در فضای مجازی به راه می افتد اما حضور ۳۰ میلیونی جمعیت در کربلا دیده نمی شود و این نشان از ضعف در اطلاع رسانی و رفتارهای ما و شما دارد.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی با بیان این که تبلیغات زمان امروز علیه نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته و دشمنان تلاش می کنند تا در فضای مجازی نسبت به قرآن و رهبری شبهه ایجاد کنند، گفت: نباید معارف قرآن را کم اهمیت جلوه داد.

وی با بیان این که پیام اربعین آن است که عقل محاسبه گر دنیایی نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: بدون شک عقل محاسبه گر دنیایی منافع دنیوی را بر سعادت اخروی ارجح دانسته و برای بهره گیری از علم و فضل ائمه اطهار(ع) باید عقل الهی و اخروی نه عقل محاسبه گر دنیای و مادی داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 5