مدرسه تخصصی تبلیغ تأسیس می شود/حوزه علمیه متولی اصلی اعزام مبلّغ رضوی است

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه علمیه خراسان متولی اعزام مبلّغ در ایام شهادت امام رضا (ع) می باشد و سایر نهادها و موسسات دینی در این امر از حوزه علمیه پشتیبانی می کنند.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام محمد فردوسی پور در نشست خبری اعزام مبلغین رضوی که  با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، با اشاره به اعزام ۱۵۰۰ مبلّغ در ایام شهادت امام رضا (ع) برای تبلیغ در میان زائران پیاده رضوی، عنوان کرد: حوزه علمیه خراسان متولی اعزام مبلّغ در ایام شهادت امام هشتم (ع) می باشد و سایر نهادها و موسسات دینی در این امر از حوزه علمیه پشتیبانی می کنند.
وی با بیان این که تمامی مراحل ثبت نام، ساماندهی، صدور حکم و اعزام مبلغین توسط معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان انجام می شود، گفت: ستاد اعزام برادران مبلغ در مدرسه علمیه سیادت مشهد و ستاد اعزام خواهران مبلغه نیز در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تشکیل شده است.
حجت الاسلام فردوسی پور، پشتیبانی محتوایی از مبلّغین حاضر در میان زائران پیاده رضوی را مورد تأکید قرار داد و ضمن تقدیر از ارائه پنج هزار بسته فرهنگی از سوی سپاه امام رضا (ع)، اظهار کرد: معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با ایجاد یک کانال تلگرامی، از مبلّغین اعزامی، پشتیبانی محتوایی مستمر خواهد داشت.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان برگزاری سخنرانی های عمومی، تشکیل حلقه های معرفت، تبلیغ چهره به چهره، بیان احکام مبتلابه شرعی، برگزاری نماز جماعت و هم چنین تشکیل کارگاه های تخصصی در موضوعاتی چون سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب و بصیرت افزایی را قالب های تبلیغی پرکاربرد در میان زائران پیاده برشمرد و افزود: یکی از مزیت های چنین فضاهایی، امکان تبلیغ چهره به چهره است که نقشی اساسی در ایجاد گرایشات دینی و مذهبی در میان مردم، به ویژه نوجوانان و جوانان دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت حفظ وحدت میان مذاهب مسلمان، توصیه های لازم در مورد مطرح نکردن مسائل اختلافی و تشنّج آفرین و حفظ ارزش های سایر مذاهب اسلامی به مبلغان اعزامی صورت گرفته است.
پوشش تبلیغی ۴۹۰ هزار زائر اربعین حسینی
حجت الاسلام فردوسی پور تشکیل معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان را گامی در جهت فعالیت های تحولی این حوزه کهن دانست و عنوان کرد: تلاش و اهتمام معاونت فرهنگی تبلیغی در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایجاد حوزه ای انقلابی و متحول در زمینه ارزش های دینی و اسلامی، با تکیه بر اندیشه و عمل است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اعزام ۱۳۰ خواهر و ۵۷۰ برادر مبلّغ و پوشش تبلیغی ۴۹۰ هزار زائر در همایش پیاده روی اربعین حسینی، ابراز کرد: مبلغین طی یک برنامه ریزی دقیق در ایستگاه ها، موکب ها، طول مسیر، حرمین شریفین کربلا و در اتوبوس های حامل زائرین حاضر شده و مسائل مهم احکامی و اعتقادی را برای ایشان بازگو کردند.
مدرسه تخصصی تبلیغ تأسیس می شود
حجت الاسلام فردوسی پور با تأکید بر جایگاه و اهمیت تبلیغ در اسلام و سابقه آن در حوزه علمیه خراسان، از تأسیس مدرسه تبلیغ در این حوزه خبر داد و گفت: مدرسه تبلیغ با ارائه رشته های تخصصی تبلیغی و با نگاهی محوری به این عرصه، بعد از ایام دهه آخر صفر تأسیس و در مدرسه علمیه شهداء مشهد آغاز به کار خواهد کرد.
وی تخصصی شدن تبلیغ، ساماندهی و توانمندسازی مبلغان حوزه علمیه خراسان و ارائه مدرک معتبر به ایشان را از اهداف اصلی تشکیل این مدرسه تخصصی دانست و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات دانشی و مهارتی به مبلغان، با ایجاد تفاهم و همکاری میان حوزه علمیه و نهادها و موسسات تبلیغی و فرهنگی صورت پذیرفته است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین فعالیت های صورت گرفته از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در زمینه روحانیون مستقر، مدارس امین، فضای مجازی، ارائه مشاوره های دینی و ارتقاء فعالیت های مرکز مهارت ها و آموزش های حوزه علمیه خراسان پرداخت و تأکید کرد: ۴۰ متخصص و روانشناس در مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان جذب و در حال ارائه خدمات به طلاب و خانواده های ایشان می باشند.
حجت الاسلام فردوسی پور افزود: با توجه به اعتماد مردم به جامعه روحانیت، برنامه ریزی برای ارائه خدمات مشاوره ای به عموم مردم از سوی متخصصان حوزوی ضروری است.
وی هم چنین از تأسیس کانون های هلال احمر در مدارس علمیه و همکاری مشترک حوزه علمیه خراسان با این نهاد خدمت رسان خبر داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 11