ادیان الهی مرگ را انتقال و ارتقا می‌دانند

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی با بیان این‌که مرگ در نگاه افراد دیندار امری لذت‌بخش است، گفت: ادیان الهی مرگ را انتقال و ارتقا می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین رجایی خراسانی، عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان شب گذشته در مسجد العلی ضمن قرائت آیات اول و دوم سوره مبارکه ملک، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که تمام موجودات جهان آفرینش در معرض فنا و زوال هستند و آنچه لباس وجود بر تن کرده است و قدم در جهان خلقت و آفرینش گذاشته است دوباره باید چشم از این جهان بپوشد و به جهان دیگر منتقل شود.

وی افزود: افرادی که به خداوند و جهان آخرت اعتقاد ندارند می‌گویند تمام حیات و وجود ما در همین دنیا خواهد بود و هر که بتواند بیشتر بخورد و بنوشد و لذت‌ ببرد و عیاشی کند توانسته است از حیات خودش بیشتر بهره ببرد، زیرا بعد از مرگ اتفاقی نخواهد افتاد و وجود او پایان می‌یابد و در مقابل این تفکر، پیروان ادیان الهی اعتقاد به جهان دیگری دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی با بیان این‌که پیروان اسلام مرگ را انتقال می‌دانند، ابراز داشت: پیروان ادیان به ویژه ادیان الهی مرگ را انتقال و بلکه ارتقا می‌دانند، در قرآن کریم به این نکته اشاره شده است و مرگ را به ارتقا و تبدیل خاک به گیاه و انسان تشبیه کرده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع)، اظهار داشت: بهترین و بالاترین شادمانی برای مؤمن هنگامی است که از این جهان به بهشت منتقل می‌شود اما برای کافر انتقال از مکان آرام و پرآسایش بهشت است به آتشی که ابدی و جاویدان در آن خواهد بود، شادمانی و نشاط در لحظه شهادت ائمه اطهار(ع) دیده شده است.

عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان در ادامه افزود: منطق دین ما این است که پیروزی و شهادت هر دو نیکو است، بنابراین دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) در پی این منطق به وجود آمده است و توانسته‌اند تحول عظیمی در جهان به وجود آورند، خانواده شهدا باید افتخار کنند که در دامن این عزیزان چنین دلیرمردانی تربیت شدند که برای جامعه ما سبب سربلندی و افتخار هستند.

گفتنی است، این مراسم به یادبود و مجلس ترحیم مرحوم سیدکاظم طباطبایی اشکذری برادر حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده محترم ولی فقیه در کشور سوریه برگزار شد و علماء و آحاد مردم در آن شرکت پرتعدادی داشتند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 12