نرمش نشان دادن و به دست ‌آوردن دل کفار معنا ندارد

 حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با بیان این که نرمش نشان دادن و به دست آوردن دل کفار معنا ندارد، گفت: قرآن می فرماید تا زمانی که انسان از یهود و نصارا پیروی کامل نکند آنها راضی نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسن نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس و اعضای سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: یکی از صفات همراهان پیامبر اسلام اشداه الکفار و مبارزه و مقاوم بودن در برابر آن ها است.

وی افزود: کفار را باید شناخت و در برابر آن ها مقاومت کرد از این رو نباید در برابر آن ها  نرمش و مذاکره داشت، در برابر کفار باید قوی بود و با آن ها مبارزه کرد، با سران کفر و شرک باید جنگید چون عهد و پیمان سرشان نمی شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که خوارج هماننند تکفیری های امروز بودند که ادعای اسلام داشتند، اظهار داشت: این ها ادعای مسلمان بودن دارند اما با اسلام ناب مبارزه می کنند، از این رو در برابر دشمنان و ایادی آن ها نباید کوتاه آمد.

وی ادامه داد: ما مأمور به وظیفه هستیم نه نتیجه، ابتدا باید وظیفه را بشناسیم و سپس به آن عمل کنیم، وظیفه امروز ما جنگیدن با دشمنان اسلام و مقاومت در برابر مستکبران است، اگر مقداری از وظیفه خود کوتاهی کنیم مشکلاتی به وجود می آید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نباید از برنامه های دشمن غفلت کنیم، ابراز داشت: اگر غفلت شود جریاناتی همانند پاسارگاد پیش می آید که صدها نفر جمع می شوند و شعارهای قبل از انقلاب را سر می دهند، باید این مسأله را ریشه یابی کرد.

وی عنوان کرد: نخست وزیر انگلیس به بحرین می آید و در جمع شیوخ حاشیه خلیج فارس علیه ایران سخن گفته است و وزیر دفاع آمریکا اعلام می کند که می خواهیم بر منطقه حکومت کنیم که باید با این ها مقابله کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: انقلاب امتداد روش پیامبران الهی است، انقلاب استبداد و استکبار را از ایران بیرون کرد، سال ها مردم تحقیر می شدند و کرامت آن ها از بین رفته بود اما انقلاب به پیروزی رسید و اوضاع را تغییر داد و به مردم عزت داد؛ در اسلام رژیم سلطنتی نداریم، باید بدانیم تعریف اسلام ناب چیست و حضرت امام چه تعریفی از اسلام داشتند تا بتوانیم آن را در عرصه عمل مورد توجه قرار دهیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نرمش نشان دادن و به دست آوردن دل کفار معنا ندارد، گفت: قرآن می فرماید تا زمانی که انسان از یهود و نصارا پیروی کامل نکند آن ها راضی نخواهند شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 14