جنجال حرمت جشن میلاد مسیح در میان علمای سعودی و مصری

علمای سعودی و مصری در پاسخ به فتواهای پیرامون تبریک میلاد مسیح(ع) و شرکت در جشن کریسمس دچار اختلاف شدید شده‎اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، هر ساله با آغاز میلاد حضرت عیسی (ع) موضوع حرمت برگزاری جشن میلاد برای این پیامبر اولوالعزم در میان علمای اهل تسنن و سلفی رواج پیدا می‎کند.

محمد لطفی عامر از علمای سلفی تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) حرام دانست و خاطرنشان کرد: هر کس که به غیر از این حکم فتوا دهد به خدا، رسول اکرم (ص) و مسلمانان خیانت کرده و جایگاهش در عمق جهنم است.

شیخ سامح عبدالحمید از دیگر علمای سلفی مصر خریدن لباس بابا نوئل در کریسمس و شرکت در مراسم‎های مسیحی را حرام خواند و تصریح کرد: تبریک میلاد مسیح جایز ولی بر خلاف شون دینی است.

محمد العریفی از وهابیان عربستان در شبکه اجتماعی توییتر، تعامل با مسیحیان را حرام اعلام کرد و بیان داشت: در شریعت  اسلامی هدیه دادن و گرفتن از مسیحیان حرام است.

یاسر برهامی از سلفی‎های اسکندریه در این رابطه اظهار داشت: تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) از حکم شرب خمر و زنا بدتر است.

دار الافتای مصر در واکنش به این فتواهای افراطی خاطرنشان کرد: هیچ دلیل در قرآن و سنت مبنی بر تحریم تبریک میلاد مسیح و تعامل با مسیحیان وجود ندارد.

عباس شومان معاون شیخ الازهر مصر در این رابطه گفت: چگونه تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) حرام باشد در حالی که شیخ الازهر هر ساله با فرا رسیدن ایام کریسمس به کلیسای مصر می‎رود و این میلاد را به مسیحیان تبریک می‎گوید؟

وی افزود: سلفی‎های درپی گسترش فتنه در مصر هستند بنابراین مردم این کشور برای دریافت فتواهای صحیح باید به الازهر مراجعه کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 5 =