هزاران شیخ زکزاکی و شیخ نمر تربیت شده اند

 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز هزاران شیخ زکزاکی و شیخ نمرها تربیت شده اند؛ قرار نیست انقلاب متوقف شود امروز کلام رهبر معظم انقلاب تا دل تونس و کشورهای مختلف اسلامی رسوخ می‌کند.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، تولیت آستان مقدس علی بن الموسی الرضا(ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: فقه بهترین ذکر برای طلبه است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در امر تعلیم طلبه باید علاوه بر اینکه علوم را فرا می‌گیرد تهذیب نفس هم داشته باشد تا جامعه از سخن و تبیین معارف دینی او بهره‌مند شود.

وی افزود: فقیه به کسی اطلاق نمی‌شود که تنها فرمول فقه را بداند بلکه فقیه شخصی است که فقه را به معنای عقاید و معانی دینی، اخلاق کریمه و فاضله و احکام بایدها و نبایدها را به صورت کامل فرا گرفته و در فطرتش نهادینه شده باشد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: فقیه هرگز موضع و عملش خارج از فقه نخواهد بود و تنها خواسته و رضای حضرت حق برایش ملاک است و رمز بزرگ اثرگذاری عالم بودن، واصل بودن و عامل بودن آنان است که توانستند تاثیر گذار باشند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیث عنوان بصری اظهار داشت: امام صادق(ع) درباره حقیقت علم فرمودند: حقیقت علم در عبودیت و بندگی است و حقیقت بندگی در آن است که انسان بداند عالم همه ملک و ملک خداوند است.

تولیت آستان مقدس علی بن الموسی الرضا(ع) با اشاره به میثاقی که عالمان دینی با خداوند متعال دارند گفت: پیمان عالمان دین با خداوند متعال تعلیم و یاد دادن است آنان فرا می‌گیرند تا بتوانند نفوس مستعده را تربیت کنند و این مهم‌ترین رسالت انبیا بوده است.

وی تعلیم و یاد دادن علوم دینی را در عصر کنونی بسیار حائز اهمیت بیان و ابراز کرد: امروز جهان اسلام به این نتیجه رسیده است که تنها مکتب عقلانی که می‌تواند جامعه بشری به او اعتماد کند مکتب ائمه اطهار(ع) است که به جامعه بشری معرفی کرده‌اند.

نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بسیاری از کشورهایی که در گذشته مانع فعالیت علما و دانشمندان دینی شیعه بودند امروز طالب آن فعالیت ها هستند، فضایی که گروه تکفیری داعش بوجود آورد زمینه گسترش معارف دین و فرهنگ اهل بیت(ع) را فراهم کرد زیرا همگان به این نتیجه رسیدند که تنها راه سعادت و نجات بشریت کلام ائمه معصومین(ع) است.

دادستان ویژه روحانیت تصریح کرد: علمای دین مبارزان سر سخت فساد و آلودگی هستند، تاریخ علمای بزرگی را به یاد دارد که با فساد و تباهی مبارزه‌ سخت و گسترده‌ای داشتند.

وی افزود: تنها عالم واصل می‌تواند مردم را به ملکوت و راه راست دعوت کند و این امر با خشیت از خداوند میسر می‌شود امروز در تبلیغ دین موانع بسیاری وجود دارد که با خشیت این موانع مرتفع می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عالمان دین تنها کسانی هستند که خشیت دارند به همین سبب این بزرگان در جوامع بشری نقش ارزشمند و تاثیر گذاری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که طلاب باید در جهت علم افزایی و تهذیب نفس گام های موثری بردارند، خاطر نشان کرد: طلاب باید محاسن کلام اهل بیت(ع) را برای مردم بازگو کنند تا جوامع بشری با دین و تفسیر آنان آشنا شوند و این مهم ترین رسالت مدارس علمیه و طلاب به شمار می‌رود.

دادستان ویژه روحانیت گفت: اگر دیروز تنها نگرانی دشمن از حزب الله انقلاب اسلامی بود امروز حزب‌الله‌های فراوانی در عراق، سوریه، یمن، لبنان و دیگر کشورها بوجود آمده است امروز هزاران شیخ زکزاکی و شیخ نمرها تربیت شده است زیرا قرار نیست انقلاب متوقف شود امروز کلام رهبر معظم انقلاب تا دل تونس و  کشورهای مختلف اسلامی رسوخ می‌کند و تاثیر خود را نشان می‌دهد زیرا بنای عالم در گسترش حق است.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به همراه آیت الله حسینی مازندرانی، استاد اخلاق حوزه های علمیه از حوزه علمیه امام حسین(ع) بازدید کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 2 =