اعزام مبلغ به نقاط محروم فرهنگی مهم‌تر از مناطق محروم اقتصادی است

آیت الله علم الهدی:
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اعزام مبلغ به نقاط محروم فرهنگی مهمتر از اعزام به نقاط محروم اقتصادی است، گفت: سرمایه اصلی مبلغ اخلاص است، امروز تقابل دشمن استخدام عناصر ضد ارزشی قدرت یاب و فرصت طلب جریان های سیاسی برای مقابله با نظام انقلاب اسلامی است تا مانع انجام تبلیغ و رسالت‌الله شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و عضو هیأت امنای جامعه امام صادق(ع)، یکشنبه شب به مناسبت هفته تبلیغ با موضوع تبلیغ امروزی، رسالت اولیه دانشگاه‌ها در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: اهمیت تبلیغ به عنوان حرکت صدقه جاریه در جریان اعزام مبلغ به صورت یک نماد بسیار ارزشی از برنامه‌های دانشگاه امام صادق(ع) به شمار می‌رود و این ایده از منویات ارزشمند موسس بزرگوار آیت‌الله مهدوی کنی(ره) متبلور است.

مبلغ در بیان حدود الهی تحت تأثیر جو عرفی جامعه قرار نمی‌گیرد

آیت الله علم الهدی با تأکید به اینکه مبلغ در بیان حدود الهی نباید تحت تأثیر جو عرفی جامعه قرار بگیرد، ابراز کرد: مبلغ در مقام تبلیغ با خشیت از خدا و عدم خشیت از غیر خدا در برابر جوهای حاکم که به ناحق و نابجا فضای جامعه را فرا می‌گیرد بایستد و مقاومت کند و هرگز وظیفه تبلیغی خود را تحت الشعاع جو حاکم بر جامعه قرار ندهد، در غیر این صورت مبلغ از تبلیغ و اجرای رسالت الله باز خواهد ماند.

امام جمعه مشهد درباره اینکه امروز مبلغ باید خود را مامور تبلیغ رسالت الله بداند و با هجمه‌های تبلیغی دشمن مبارزه کند، گفت: امروز امر تبلیغ و انجام فعالیت‌های تبلیغی نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار آسان است زیرا جریان حاکم بر نظام بر خلاف حکومت ساقط شده خود موید بر تبلیغ رسالت‌الله است.

عملیات روانی دشمن نباید مبلغ را متزلزل کند

عضو هیأت امنای جامعه امام صادق(ع) جوهای تلقینی و عملیات روانی دشمن را از آفتهای کنونی در عرصه تبلیغ بیان و اظهار داشت: امروز دشمن قادر به تسلط و پیشگیری از تبلیغ رسالت‌الله نیست به همین سبب با رسوخ به فضای مجازی و حقیقی و با ایجاد عملیات روانی درصدد متزلزل ساختن مبلغان نسبت به ایفای نقش خطیرشان در عرصه تبلیغ است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسأله سقیفه با ایجاد جریان روانی از سوی دشمن صورت پذیرفت و به نتیجه رسید، گفت: عقب نشینی مسلمانان در امر تبلیغ و عدم انجام وظیفه با تحت تأثیر قرار گرفتن آنان از جو حاکم صورت می‌پذیرد، امروز برخی از مبلغان به خاطر اینکه مبادا مورد هجوم و حمله فضای مجازی و وبلاگها قرار بگیرند در انجام وظایف حقیقی خود باز می‌مانند و رسالت خود مانند انجام امر به معروف و نهی از منکر را انجام نمی‌دهند.

سرمایه اصلی مبلغ اخلاص است

آیت الله علم الهدی درباره اینکه سرمایه اصلی مبلغ اخلاص است، عنوان کرد: مبلغ در همه امور تبلیغی باید برای رضای الهی گام بردارد و با قدرت از ارزشهای دینی دفاع کند، امروز تقابل دشمن استخدام عناصر ضد ارزشی قدرت یاب و فرصت طلب جریانهای سیاسی برای مقابله با نظام انقلاب اسلامی است تا مانع انجام رسالت‌الله شوند.

امام جمعه مشهد با تأکید به اینکه مبلغان نباید قبل از آن که سوژه عملیات روانی دشمنان واقع شوند خود را سوژه قرار دهند، گفت: مبلغ رضایت خداوند را مقدم بر رضایت و خرسندی خلق الله می‌داند و این امر نیاز به شجاعت دارد به همین دلیل مهمترین سرمایه مبلغ نترسیدن و شجاعت در مقابل جوها و عملیات روانی دشمنان و عرفهای کاذب به شمار می‌رود.

عضو هیأت امنای جامعه امام صادق(ع) با بیان اینکه توسعه مکتب امام صادق(ع) در سایه تبلیغ میسر می‌شود، ابراز کرد: دانشگاه امام صادق(ع) گارگاه و دستگاه نیروساز و توسعه دهنده مکتب امام صادق(ع) است، به همین سبب دانشجویان در حین فراگیری دروس علمی باید در امر تبلیغ نیز فعال باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به نقاط محروم فرهنگی مهمتر از اعزام به نقاط محروم اقتصادی است و امید است با استعدادهای درخشانی که در دانشگاه امام صادق(ع) اعم از خواهر و برادر وجود دارد این مهم با گسترش و فعالیت بیشتری صورت پذیرد.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 13