عضو هیات امنای اتاق تبلیغ: خلق نیکو، ابزار تبلیغ دین است

اخلاق نیک و حسنه محور زندگی و سیره ائمه معصومین (ع) بوده است که بر همین اساس، مردم را باید با این ابزار جذب دین کنیم.

حجت الاسلام مرتضی دهشت در درس اخلاق مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) در بیان اهمیت خوشرویی با استناد به روایت «انکم لن تسعوا الناس باموالکم، فسَعوهم باخلاقکم»، گفت: اخلاق نیک و حسنه محور زندگی و سیره ائمه معصومین (ع) بوده است که بر همین اساس، مردم را باید با این ابزار جذب دین کنیم.
وی با اشاره به حکمت ششم نهج البلاغه که امیرمومنان(ع) می فرمایند: «صَدْرُ الْعَاقِلِ صُنْدُوقُ سِرِّهِ وَالْبَشَاشَهُ حِبَالَهُ الْمَوَدَّهِ وَ الاِحْتِمَالُ قَبْرُ الْعُیُوبِ»، اظهار کرد: انسان ممکن است به درجاتی از ایمان برسد، اما عقل او کامل نشده باشد، بنابراین یکی از نشانه های کمال عقل، حفظ سر و کوتاه شدن سخن است.
این استاد حوزه با تأکید بر این که طلاب و روحانیون باید بر آیات اعتقادی و اخلاقی پرکاربرد تسلط کامل داشته باشند، عنوان کرد: یکی از روش های حفظ قرآن، نگاه موضوعی به آیات آن است که در برخورد با مسائل مختلف می تواند دارای کاربرد باشد.
حجت الاسلام دهشت، محبت را زیر مجموعه مودّت دانست و با بیان این که اسلام از نفاق بیزار است، ابراز کرد: یکی از شاخصه های اصلی مودّت، حب و بغض واقعی است.
وی، پیامبر اسلام(ص) را اسوه، مایه رحمت، واسطه فیض الهی و وسیله ای برای تقرب به خدا خواند و افزود: ائمه اطهار(ع) در کنار مسئله استغفار، برای رسیدن انسان به ذات حق تعالی، در جامعه حضور یافته اند.
حجت الاسلام دهشت، با اشاره به اهمیت وحدت میان مسلمانان، قرآن، نبی مکرم اسلام(ص)، قبله واحد، اشتراک در باور به توحید، نبوت و معاد، عبادت های پنج گانه، مرجعیت و ارجحیت تفسیری اهل بیت(ع) و دشمن واحد را برخی از محورهای اصلی وحدت مسلمین معرفی کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 5