تولیت آستان قدس رضوی: مخاطب زدگی نباید منجر به ارائه کارهای کم ارزش از سوی مداحان شود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مخاطب زدگی سبب شده کارها به سمت سلیقه مخاطبان سوق یابد در حالی که باید روی کیفیت اشعار و مداحی توجه شود و این سلیقه خواهی نباید منجر به ارائه کارهای کم ارزش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، شامگاه پنجشنبه ۹ دی در هفتمین  نشست هم اندیشی ستایشگران اهل بیت نخبه کشور در مشهد به بیان توصیه هایی به مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) پرداخت.

وی با بیان اینکه مداحان باید ابتدا در خود معرفت ایجاد کنند تا بتوانند در مستمعان نیز معرفت ایجاد کنند، اظهار کرد: البته لازمه این امر تفکر و مطالعه است که مداحان باید در این راستا گامهای بلند و جدی بردارند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در گذشته مداحان بزرگ به صبغه معرفتی و شناختی بسیار توجه داشتند که امروز این امر کمرنگ شده است و باید همانند گذشته این کار صورت بگیرد.

وی افزود: مخاطب زدگی سبب شده کارها به سمت سلیقه مخاطبان سوق یابد در حالی که باید روی کیفیت اشعار و مداحی توجه شود و این سلیقه خواهی نباید منجر به ارایه کارهای کم ارزش شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: شاعران باید شعرهایی بسرایند که سبب دلدادگی به اهل بیت(ع) در بین مخاطبان شود و میزان معرفت آنها را بیفزاید.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مداحان در جوانان جذابیت ایجاد می کنند، اظهار کرد: در واقع شما سبب روی آوری آنان به هیأتهای مذهبی می شوید و کار شما مداحان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا حفظ سرمایه های ملی کشور در دستان شما است.

وی با بیان اینکه اکنون دشمن به دنبال ایجاد شبکه های اجتماعی است اما بزرگترین شبکه اجتماعی همین هیاتهای مذهبی هستند که در دست شما مداحان قرار دارد، تصریح کرد: از سخن برخی که می گویند هیاتها جای حرف های سیاسی نیست تعجب می کنم، زیارتنامه های ائمه(ع) از اول تا آخر سیاسی است.

وی افزود: مداحان و سخنرانان باید صبغه معرفت بخشی داشته باشند و سخنی که یک فرد بدان گوش می کند باید در او معرفت و معلومات ایجاد کند زیرا با نگاهی به زیارتنامه ها این امر به روشنی نمایان می شود.

گفتنی است، هفتمین نشست هم اندیشی ستایشگران اهل بیت(ع) به مدت دو روز چهارشنبه هشتم دی ماه با حضور ۱۵۰ نفر از مداحان در مشهد آغاز شد و امروز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام پناهیان به کار خود پایان داد.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 4 =