حجت الاسلام والمسلمین رئیسی؛ مسیر تبلیغ دین با تهدید مواجه است/ مصون سازی جوانان در برابر تهدید فضای مجازی ضرورت است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: از اقدامات مهم پیامبر اکرم(ص) در مسیر تبلیغ دین معلوم می شود که این امر با تهدیدات مواجه است که این تهدیدات با خشیت الهی دفع می شود چرا که تبلیغ توام با رسالت تهدیداتش از یک جنس هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی درهمایش «تبلیغ در فرهنگ رضوی» ویژه روحانیان مستقر و هجرت سراسر کشور از سری برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که ظهر  ۱۷ دیماه در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: ما در حقانیت پیام و رسالت پیامبر اکرم(ص) هیچگونه تردیدی نداریم و سخن در این است که پیام و رسالت حق که منشأ آن وحی است چگونه به مخاطبان برسد و سبب اثرگذاری و تحول در جامعه بشود.

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآنی درباره نحوه ارسال پیام و توصیف پیام دهندگان افزود: محوری ترین نقطه در پیام تقوای الهی است چرا که انسان خود ساخته تأثیر سخنش بالا است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه علما به خاطر عمل و اصولشان تأثیرگذار هستند و دلیلش فقط علم نیست، اظهار کرد: در واقع رمز موفقیت خشیت است چرا که اگر مبلغ آن را نداشته باشد تأثیرگذاری ندارد.

وی با بیان اینکه پس از حقانیت اصل، باید تبلیغ توام با استمرار و دوام باشد و از طرفی تقوای الهی و تقوا در عمل برای مبلغ اثرگذار است، تصریح کرد: از دیگر الزامات، قاطعیت در تبلیغ دین است و حالت تزلزل در این امر به کسانی برمی گردد که نمی خواهند این پیام الهی به دست مردم برسد.

مسیر تبلیغ دین با تهدیدات مواجه است

حجت الاسلام والمسلمین رییسی افزود: ازاقدامات مهم پیامبر اکرم(ص) در مسیر تبلیغ دین معلوم می شود که این امر با تهدیدات مواجه است که این تهدیدات با خشیت الهی دفع می شود چرا که تبلیغ توام با رسالت تهدیداتش از یک جنس هستند.

وی درادامه با بیان اینکه تاثیرگذاری در سخن و مخاطب شناسی در تبلیغ حائز اهمیت است، تصریح کرد: در واقع پیچیدگی های سخن به ویژه در مباحث کلام برای همگان یکسان نیست و در این راستا نیاز به استفاده از ابزار تبلیغی جدید است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر نقش و تقویت ابزارهای تبلیغی مؤثر سنتی مانند مسجد، منبر و هیأت گفت: اما در عین حال نباید از ابزارهای نوین تبلیغ غافل شد و از آنها فاصله گرفت و بایستی ضمن توجه به روشهای سنتی از این ابزارهای نوین هم بهره جست.

وی با بیان اینکه با این رشد سریع ابزارهای اطلاع رسانی نمی توان مقابله کرد، گفت: تنها راهش مصون سازی جوانان در برابر آنها است که مانع از آسیب شد و برای رسیدن به این هدف بایستی در پرتو معارف دین اقدام به فعالیتهای گسترده و وسیع کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11